Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Identiteitskaart

    Voor een identiteitskaart (ook voor een paspoort) moet u twee keer persoonlijk naar de Publieksbalie van het gemeentehuis komen: eenmaal voor het indienen van de aanvraag en eenmaal voor het ophalen. Maak voor het aanvragen een afspraak. Alle aanvragers, dus ook kinderen, ongeacht hun leeftijd,...

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u, als burger, in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. Het bewijs van Nederlanderschap is een soort uittreksel uit de Basisregistratie personen van de gemeente (BRP) en is alleen verkrijgbaar bij de gemeente...

  • Bezwaarschrift indienen

    Wanneer u het niet eens bent met een besluit van een bestuursorgaan (het college, de burgemeester of de gemeenteraad van Haaksbergen) en u bent daarbij rechtstreeks betrokken (u bent belanghebbende), dan kunt u daartegen bezwaar maken. De mogelijkheid om bezwaar te maken is meestal in het betreffende besluit...

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een reisdocument voor vluchtelingen. U kunt uitsluitend een vluchtelingenpaspoort aanvragen als u erkend bent als vluchteling door de Verenigde Naties en de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND). Voor veel landen heeft u naast uw vluchtelingenpaspoort ook een visum...

  • Vreemdelingenpaspoort

    Een vreemdelingenpaspoort is een paspoort voor inwoners van Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten. Voor een vreemdelingenpaspoort moet u drie keer naar de Publieksbalie van het gemeentehuis komen. Klik hier om een vreemdelingenpaspoort aan te vragen Aanvragen De eerste keer vult u...

  • Erkenning geboren kind

    Als de ouders van een kind niet getrouwd zijn of geen geregistreerd partnerschap met elkaar hebben, kan het juridisch ouderschap worden verkregen door middel van erkenning. Erkenning is ook mogelijk vóór de geboorte van het kindje. Dit wordt “erkenning ongeboren vrucht” genoemd. Akte van erkenning...

  • Bewijs van in leven zijn

    Het bewijs van in leven zijn, is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een bepaalde burger in leven is. Het bewijs van in leven zijn kan noodzakelijk zijn voor pensioenfondsen of andere uitkerende instanties aan wie u moet aantonen dat u nog leeft.  Vraag hier een 'bewijs van in leven zijn'...

  • Paspoort

    U kunt een paspoort aanvragen in het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort afhalen. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor kinderen tot 18 jaar is 5 jaar geldig. Klik hier om een afspraak te maken Informatie paspoort Het paspoort is...

  • Verzoek wijziging naamgebruik

    U kunt als burger een verzoek indienen als u voortaan wilt worden aangeduid met de achternaam van uw echtgenoot, echtgenote of geregistreerde partner. Bent u gehuwd, gehuwd geweest of heeft u een geregistreerd partnerschap, dan wordt op uw (schriftelijk) verzoek de aanduiding van uw naamgebruik in...

  • Tweede paspoort

    U kunt naast uw paspoort ook een tweede Nederlands paspoort aanvragen. Het tweede paspoort is bedoeld voor mensen die veel zakenreizen maken. Het wordt niet verstrekt voor een eenmalig bezoek of privéreizen.  Een tweede paspoort is 2 jaar geldig. U moet aan een aantal voorwaarden voldoen om een tweede...