Zoekresultaat 1 - 10 van 17 resultaten

  • Uittreksel BRP

    Hebt u een bewijs nodig dat u staat ingeschreven bij de gemeente Heerenveen? Vraag dan een uittreksel van de Basisregistratie personen (BRP) aan. Wat is BRP? De Basisregistratie personen (BRP) bevat persoonsgegevens van iedereen die in Nederland woont of gewoond heeft. De overheid heeft...

  • Vertrek naar het buitenland

    Verhuist u voor langer dan acht maanden naar het buitenland? Vertrekt u naar het buitenland? Dan moet u zich uitschrijven bij de gemeente. Geef uw vertrek uiterlijk vijf dagen vóór de vertrekdatum door aan de gemeente. Wie kan uw vertrek naar het buitenland doorgeven? als u 16 jaar of...

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Hebt u een geboorte uittreksel nodig? Of bewijs dat u bent getrouwd? Of een overlijdensakte van uw ouder of partner? Vraag dan een uittreksel van de burgerlijke stand aan bij de gemeente waar u bent geboren, getrouwd, of waar uw ouder of partner is overleden. Waarvoor hebt u een uittreksel...

  • VOG (Verklaring omtrent het gedrag)

    Moet u bewijzen dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar is voor uw (nieuwe) baan of taak? Vraag dan een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) aan. Dat kan via uw werkgever of persoonlijk. Aanvragen via uw werkgever Uw werkgever vult zijn deel van het aanvraagformulier in op de website van...

  • Melding huwelijk/partnerschap

    Wilt u trouwen of wilt u een partnerschap aangaan? Dan moet u dit eerst aangeven bij de gemeente. Vroeger heette dit ‘in ondertrouw gaan’, tegenwoordig doet u een melding. Melding van huwelijk of partnerschap kan in de gemeente waar u uw huwelijk of geregistreerd partnerschap wilt...

  • Geheimhouding

    Iedereen mag op zijn/haar persoonsgegevens in de Basisregistratie personen (BRP) een indicatie plaatsen. De officiële naam voor geheimhouding is 'verstrekkingsbeperking persoonsgegevens'. U kunt de aanvraag op 2 manieren indienen bij de gemeente. Geheimhouding online aanvragen Vraag...

  • Verhuizing doorgeven

    U geeft uw verhuizing door bij de nieuwe gemeente. Bent u verhuisd binnen de gemeente Heerenveen? Of komt u vanuit een andere Nederlandse gemeente in de gemeente Heerenveen wonen en wilt u zich inschrijven? Geef uw verhuizing binnen vijf dagen door aan de gemeente. Wie kan uw verhuizing...

  • Handtekening laten legaliseren

    Wilt u een garantverklaring voor een visumaanvraag ondertekenen? Of wilt u iemand in het buitenland toestemming geven om bepaalde taken uit te voeren? Dan hebt u een gelegaliseerde handtekening nodig. U regelt het in het gemeentehuis, u moet hiervoor eerst een afspraak maken. Wat is een...

  • Briefadres aanvragen

    Hebt u geen vast adres in Nederland? Verblijft u bijvoorbeeld in een zorginstelling of een gevangenis? En hebt u een adres nodig om uw post te ontvangen? Dan kunt u een briefadres aanvragen, ook wel postadres genoemd. U regelt het in het gemeentehuis. Wat is een briefadres? Een briefadres...

  • Verhuizing vanuit het buitenland

    Verhuist u vanuit het buitenland naar Heerenveen? En blijft u langer dan vier maanden in Nederland? Dan moet u zich binnen vijf dagen na aankomst in Nederland inschrijven bij de gemeente. U regelt het in het gemeentehuis. Maak daarvoor eerst een afspraak.  Neem uw gezin mee! Verhuizen uw...