Zoekresultaat 1 - 10 van 22 resultaten

  • Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk

    Uw geregistreerd partnerschap omzetten in een huwelijk regelt u in de publiekshal. U en uw partner tekenen een omzettingsakte. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Dubbele achternaam kind

    Is uw oudste kind tussen 1 januari 2016 en 31 december 2023 geboren, dan kunt u in 2024 alsnog kiezen voor een dubbele achternaam voor uw kind. Alle kinderen van dezelfde ouders krijgen dezelfde achternaam. U kunt ons bellen voor het maken van een afspraak.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wij zorgen goed voor uw persoonlijke gegevens: uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt ons vragen deze gegevens niet aan andere organisaties door te geven. Wij gaan altijd akkoord met uw aanvraag.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid aanvragen

    Als u in het buitenland gaat trouwen kan het land u vragen om een verklaring van huwelijksbevoegdheid. Hierin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Als u in Haarlem staat ingeschreven of dit uw laatste woonplaats in Nederland was, kunt u de verklaring bij ons in de publiekshal aanvragen. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Haarlem ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.

  • Overlijden aangeven

    Meestal geeft een uitvaartondernemer aan de gemeente door dat iemand is overleden. Dit regelt de uitvaartondernemer online of in de publiekshal. Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen in de publiekshal. Dat kan iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Een afspraak is niet nodig. Aangifte doen van overlijden moet binnen 6 werkdagen na het overlijden.

  • Adresonderzoek

    U kunt ons vragen onderzoek te doen als er op uw adres iemand staat ingeschreven die er niet woont. Wij zoeken uit waar deze persoon verblijft, zodat we hem of haar kunnen uitschrijven van uw adres. Een adresonderzoek duurt ongeveer 3 maanden. Wij sturen u een brief als het onderzoek klaar is.

  • Kansspelvergunning

    Als u een loterij organiseert, hebt u een vergunning nodig. U vraagt deze vergunning bij ons aan als de de prijzen en premies bij elkaar niet meer dan € 4.500 waard zijn. En minimaal de helft van de opbrengst naar een goed doel gaat. Doe dit 8 weken van tevoren. In andere gevallen vraagt u een vergunning aan bij de kansspelautoriteit.