Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Toeristenbelasting

    Belastingsamenwerking West-Brabant De Belastingsamenwerking West-Brabant (BWB) verzorgt sinds 1 januari 2018 de belastingwerkzaamheden van gemeente Rucphen. Meer informatie over de toeristenbelasting vindt u bij de Belastingsamenwerking West-Brabant . Nachtregister bijhouden U bepaalt zelf hoe u het...

  • Overlijden, aangifte

    De gemeente van overlijden maakt een akte van de burgerlijke stand op. Ook geeft de gemeente toestemming tot het begraven of cremeren van de overledene. De aangifte wordt meestal gedaan door een uitvaartverzorger. Bij een overlijden in het buitenland wordt daar de aangifte van overlijden gedaan. De...

  • Verklaring omtrent het gedrag aanvragen

    Wanneer nodig? Wanneer u solliciteert naar een functie, waarbij wordt gewerkt met vertrouwelijke gegevens of kwetsbare personen (bijvoorbeeld kinderen), kan uw werkgever vragen om een Verklaring omtrent het gedrag (VOG). Dit kan voor zowel betaald als onbetaald werk (bij vereniging of vrijwilligersorganisatie)....

  • Paspoort aanvragen

    Onder paspoort wordt verstaan: Paspoort voor 10 jaar voor 18 jaar en ouder, paspoort voor 5 jaar beneden 18 jaar, Zakenpaspoort, Tweede Paspoort (hier moet aan bepaalde voorwaarden voldaan worden), Vreemdelingenpaspoort of Vluchtelingenpaspoort. Levertijd Na uw aanvraag duurt het normaal gesproken...

  • Handtekening, legalisatie

    Een legalisatie van een handtekening houdt in dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een bepaald document 'echt' is. De gemeente neemt dus geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van het document. De inhoud van het (door aanvrager opgestelde) document is dus niet belangrijk en...

  • Afschrift basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een afschrift staat uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Ook andere gegevens zijn mogelijk. Geef...

  • Bewijs van in leven zijn (= attestatie de vita)

    Een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kan vragen om een bewijs van in leven zijn(Ook wel genoemd Attestatie de vita). Hiermee bewijst u, dat u in leven bent op het moment dat u het bewijs komt afhalen. Dit uittreksel vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente.

  • Verhuizing of adreswijziging doorgeven

    U moet zich laten inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. Ook als u binnen de gemeente verhuist, moet u zich op het nieuwe adres laten inschrijven. Gaat u emigreren, dan moet u dit uiterlijk 5 dagen voor uw vertrek melden aan de gemeente. Verhuizing binnen de gemeente: gebruik afvalpas en...

  • Nederlandse identiteitskaart aanvragen

    Levertijd Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat u de identiteitskaart kunt ophalen. Dit komt doordat reisdocumenten op een centrale plaats in Nederland worden gemaakt. In het voorjaar is er vaak een grote drukte en kan de aanvraag langer duren. Houdt hier rekening mee! U kunt een SMS of email...