Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten

  • Klacht indienen

    Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Bijvoorbeeld over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente. Of krijgt u geen antwoord op uw brief of e-mailbericht? Dan kunt u schriftelijk of telefonisch een klacht indienen.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Wilt u aantonen dat u de Nederlandse nationaliteit bezit? Dan kunt u een bewijs van Nederlanderschap aanvragen.

  • Geboorte aangeven

    Geef een geboorte binnen 3 werkdagen door aan de gemeente. Doet u digitaal geboorteaangifte? Voeg dan een verklaring van de verloskundige/arts toe en indien van toepassing een afschrift van de erkenningsakte ongeboren vrucht.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij de aanvraag. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Legaliseren handtekening

    Moet u aantonen dat de handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u deze laten legaliseren aan de balie op het gemeentehuis. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Gratis trouwen

    Voor onze inwoners is het mogelijk op maandagochtend om 09.00 uur of 09.15 uur een kosteloos huwelijk of geregistreerd partnerschap (GP) te laten voltrekken. Door het huwelijk of geregistreerd partnerschap te reserveren met DigiD is de aangifte van het huwelijk (voorheen ondertrouw) ook meteen geregeld.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan in het gemeentehuis. U maakt hiervoor een afspraak. U betaalt meteen bij de aanvraag. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wij zorgen goed voor uw persoonlijke gegevens: uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt ons vragen deze gegevens niet aan andere organisaties door te geven. De gemeente is wettelijk verplicht uw gegevens aan bepaalde (overheids)instanties te verstrekken.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan online een uittreksel burgerlijke stand aan. U krijgt dan een kopie van de officiële akte binnen 5 werkdagen toegestuurd. U kunt hiervoor ook een afspraak maken.

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Wilt u in de gemeente Drimmelen trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dan moet u dat eerst melden. Deze melding vervangt de ondertrouw die vroeger nodig was. U doet de melding door allebei in te loggen met DigiD. Hiermee reserveert u meteen de locatie en datum van de ceremonie. U kunt dit doen vanaf 12 maanden voor de datum van de ceremonie. Wilt u trouwen op één van onze vaste trouwlocaties? Kijk dan eerst of die locatie vrij is.