Zoekresultaat 1 - 10 van 19 resultaten

  • Loterij organiseren

    Voor het organiseren van een loterij heeft u een vergunning nodig. Deze kunt u online bij ons aanvragen.

  • Bouwgrond aanvragen

    De gemeente regelt de uitgifte van bouwgrond. Op een stuk bouwgrond kunt u bijvoorbeeld een huis of een bedrijf bouwen.

  • Industrie- of bedrijfsterrein van de gemeente kopen

    Gemeenten kunnen industrie- of bedrijfsterreinen te koop aanbieden. Als u deze wilt kopen, gelden er bepaalde regels. Deze regels staan in het bestemmingsplan en het beeldkwaliteitsplan. Wij houden hier rekening mee bij het te koop aanbieden van bedrijfsterreinen. Een beeldkwaliteitsplan gaat over hoe een gebied eruit komt te zien. Hierin staat bijvoorbeeld de inrichting van wegen en groen beschreven.

  • Klachten, meldingen en bezwaren

    Bent u ontevreden over ons? Vind u dat u oneerlijk of niet netjes bent behandeld door ons? Dan kunt u een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencoördinator. Wij maken onderscheid tussen een melding, vraag, bezwaar of klacht. Op deze pagina leggen we de verschillen en de procedures uit.

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post zoals brieven, belastingformulier of een stempas toch ontvangen. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar de persoon woont en ingeschreven staat van wie u het adres mag gebruiken. Een briefadres is een administratief adres. U woont er niet echt, maar u kunt wel post ontvangen. Het briefadres is een tijdelijke oplossing.

  • Verhuizing doorgeven als zorginstelling

    U kunt als zorginstelling met e-Herkenning een verhuizing doorgeven voor een inwoner. Uw organisatie moet daarvoor aangemeld zijn bij ons. Is uw organisatie nog niet aangemeld? Neem dan contact op met ons via info@assen.nl

  • Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten

    Als u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig heeft voor bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure, kunt u een uittreksel aanvragen. Dit kan alleen als u bevoegd bent en de gegevens nodig heeft voor een algemeen verbindend voorschrift, zoals een gerechtelijke procedure.

  • Verzoek over persoonsgegevens indienen

    Wij houden verschillende persoonsgegevens van u bij. Bijvoorbeeld de gegevens die u invult als u een vergunning aanvraagt. De persoonsgegevens worden op verschillende manieren verwerkt en bewaard. Dit gebeurt op een zorgvuldige, veilige en transparante manier. Dat is verplicht.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie. Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels. Een tweede paspoort kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben of uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken. U vraagt het document persoonlijk aan en haalt ook persoonlijk bij ons op.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van ons. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator. Heeft u een klacht over ons, deze kunt u direct online indienen. Wij kunnen u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. Wij sturen u het oordeel.