Zoekresultaat 1 - 10 van 27 resultaten

  • Handtekening legaliseren

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. Dit kunt u bij ons regelen. U maakt hiervoor een afspraak om op het Stadskantoor langs te komen.

  • Aangepast sporten

    Bewegen is goed voor iedereen! Het sportaanbod is groot. Ook voor sporters met een beperking. Inwoners van onze gemeente met een fysieke of geestelijke beperking kunnen bij diverse sportverenigingen in de gemeente of de regio terecht voor sportieve activiteiten.

  • Loterij, prijsvraag, bingo organiseren

    Als u een kansspel wilt organiseren, heeft u een vergunning nodig. Organiseert u een bingo of kansspel ter promotie, dan is een melding voldoende.

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs dat u in leven bent. Een attestatie de vita is in het Nederlands en in het Frans en kunt u alléén persoonlijk aan de balie aanvragen. Maak hiervoor een afspraak.

  • Identiteitskaart

    Met een identiteitskaart kunt u laten zien wie u bent (identificatie). U kunt er ook mee reizen naar de meeste landen in Europa. Een identiteitskaart kunt u digitaal aanvragen of persoonlijk bij het Stadskantoor. Voor het persoonlijk aanvragen en ophalen maakt u een afspraak. Na ongeveer een week kunt u uw identiteitskaart afhalen. Vraag hieronder uw identiteitskaart digitaal aan. Let op! Na de digitale aanvraag moet u nog wel langskomen voor het inleveren van een pasfoto en het nemen van uw vingerafdrukken.

  • Tweede paspoort en zakenpaspoort

    Reist u veel, ook naar landen die met elkaar in conflict zijn? Of kunt u tijdelijk niet over uw paspoort beschikken in verband met een visumaanvraag? U kunt dan hier digitaal een tweede paspoort of een zakenpaspoort aanvragen. Wilt u liever persoonlijk langskomen? Dan kunt u daarvoor een afspraak maken.

  • Registratie levenloos geboren kindje

    Als een kindje levenloos wordt geboren, is dit een groot emotioneel gemis. U kunt uw kindje laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit is niet verplicht. U doet uw verzoek tot registratie bij de gemeente waar u woont. Maak hiervoor eerst een afspraak.

  • Paspoort

    Een paspoort kunt u digitaal aanvragen of persoonlijk bij het Stadskantoor. Voor het persoonlijk aanvragen en ophalen maakt u een afspraak. Na ongeveer een week kunt u uw paspoort afhalen. Vraag hieronder uw paspoort digitaal aan. Let op! Na de digitale aanvraag moet u nog wel langskomen voor het inleveren van een pasfoto en het nemen van uw vingerafdrukken.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Wilt u voor een functie in het openbaar bestuur in aanmerking komen? Verhuist u naar het buitenland of gaat u trouwen? Dan hebt u soms een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een schriftelijke verklaring van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Als u bij ons staat ingeschreven, vraagt u dit bij bewijs bij ons aan. Als u het bewijs nodig hebt voor een instelling in het buitenland, kunt u een meertalig bewijs aanvragen.

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document ook wel akte genoemd. De burgerlijke stand is een afdeling die deze officiële documenten maakt en bewaart. Voorbeelden van akten: - geboorteakte - huwelijksakte - echtscheidingsakte - overlijdensakte. U kunt een afschrift of uittreksel van een akte aanvragen bij de gemeente waar de akte is gemaakt. Geef aan waarom u het afschrift of uittreksel nodig hebt.