Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten

  • Legaliseren handtekening

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt

    Geef zo snel mogelijk door dat uw paspoort kwijt of gestolen is bij de gemeente. U hoeft geen melding te maken bij de politie.

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap, overlijdensakte, echtscheidingsakte en attestatie de vita. Vraag dit product digitaal aan door op de rode knop te klikken.

  • Overlijden

    Als iemand in de gemeente Halderberge overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de uitvaartverzorger. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op. U kunt persoonlijk aangifte doen. Maak daarvoor een afspraak. Een uitvaartverzorger kan online de aangifte doen.

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.

  • Aangifte geboorte

    Als een kind is geboren, doet iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest aangifte. Dat moet in de gemeente waar het kind is geboren. U doet binnen 3 dagen na de geboorte aangifte. Dan kan online. U kunt ook naar het gemeentehuis komen. Maak een afspraak via 0165 - 390 500 tussen 9.00 en 12.00 uur.