Zoekresultaat 1 - 10 van 22 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Als uw partner of familielid is overleden, moet u veel regelen. De uitvaartondernemer doet voor u de overlijdensaangifte. Dit moet binnen 6 dagen na overlijden, in de gemeente waar de persoon is overleden.

  • Verhuizing vanuit Wageningen naar andere gemeente

    Verhuist u vanuit Wageningen naar een andere gemeente? Geef uw verhuizing dan door aan de gemeente waar u gaat wonen. U wordt dan automatisch uitgeschreven bij de gemeente Wageningen.

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen

    In het uittreksel basisregistratie personen staan uw persoonsgegevens, zoals uw naam, adres en geboortedatum. U vraagt dit uittreksel aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. U ontvangt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken. Online aanvragen via de werkgever is sneller en goedkoper dan persoonlijk aanvragen bij de balie Publiekszaken. De aanvraag van een VOG duurt gemiddeld 2 tot 4 weken.

  • Bezwaar maken tegen belastingen, WOZ-waarde of parkeerboete

    Bent u het niet eens met hoeveel belasting u moet betalen? Of vindt u dat de WOZ-waarde niet klopt? Dan kunt u binnen 6 weken online bezwaar maken. Wij adviseren u om eerst persoonlijk contact op te nemen met de afdeling belastingen. Vaak kunnen zij u direct helpen zodat u geen bezwaar hoeft te maken. Bel op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur (0317) 49 29 11.

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap regelen

    Wageningen is een mooie locatie om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Reserveer allereerst online de datum, tijd, trouwambtenaar en locatie. Vervolgens kunt u uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap bij ons melden met een online formulier. Doe dit minimaal 2 weken en maximaal 1 jaar van tevoren. Ons advies is om de melding minimaal zes weken van tevoren te doen, vanwege de voorbereidingen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Staat op uw adres een persoon ingeschreven die er niet meer woont? Krijgt u post van oude bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hun het nieuwe adres door te geven.

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Bent u iets verloren? Dan kunt u via iLost zien of het naar het stadhuis is gebracht. U kunt het dan weer ophalen. Vindt u zelf iets? Meld dit via iLost en bewaar het voorwerp thuis. Of breng het naar het stadhuis.

  • Achternaam partner gebruiken of eigennaam gebruiken

    Bent u getrouwd of geregistreerd partner (geweest)? Dan kunt u de achternaam van uw (ex-)partner gebruiken, of juist niet meer. Dit kunt u zelf online regelen bij de gemeente. De achternaam die u kiest, staat op de brieven van de gemeente en andere overheidsinstellingen. Uw eigen achternaam verandert niet.

  • Bewijs van in leven of attestatie de vita aanvragen

    Een attestatie de vita of bewijs van in leven zijn is een verklaring van de gemeente dat u in leven bent. Bijvoorbeeld een pensioenfonds kan hierom vragen. U vraagt deze verklaring persoonlijk aan bij de balie Publiekszaken. Maak hiervoor een afspraak.