Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Reisdocument voor vluchtelingen

    Voor de aanvraag van een vluchtelingenpaspoort maakt u een afspraak in het stadhuis. Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Hoe lang het vluchtelingenpaspoort geldig is, hangt af van de duur van uw verblijfsvergunning. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5...

  • Tweede paspoort

    Een tweede paspoort is 2 jaar geldig en kunt u in de volgende situaties aanvragen: Als er in uw paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dit kan problemen geven om het land binnen te komen. Meer informatie vindt u op website van de Rijksdienst voor...

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs van in leven zijn. Een attestatie de vita kan bijvoorbeeld nodig zijn als u recht heeft op pensioen van een buitenlandse instantie.  Voor het aanvragen van een attestatie de vita maakt u een afspraak in het stadhuis. Naar de afspraak neemt u een...

  • Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kan alleen na het maken van een afspraak. Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs. Een document waarop u de handtekening wilt plaatsen....

  • Huwelijk in het buitenland

    Wilt u trouwen in het buitenland? Informeer dan welke documenten nodig zijn. De meest gevraagde documenten zijn een geboorteakte, verklaring burgerlijke staat en verklaring van huwelijksbevoegdheid. Aanvragen geboorteakte Via de pagina Akte . Aanvragen Verklaring burgerlijke staat Via de pagina...

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Lees alles over trouwen of een geregistreerd partnerschap in Hoorn in het Trouwmagazine . Bijvoorbeeld over wat u moet doen en waar u kunt trouwen.  Wat verandert er als we trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dit heeft invloed op jullie bestaande en toekomstige bezittingen en schulden. Kijk...

  • Klacht over de gemeente

    Bent u ontevreden over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente? Laat het ons dan weten. Dit kan telefonisch, per brief of via de website. Online klacht indienen Let op: Heeft u een opmerking over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over losse stoeptegels, afval, kapotte straatverlichting,...

  • Uitschrijven van een persoon na adresonderzoek

    Staat er op uw adres iemand ingeschreven die er niet woont? Of ontvangt u post van vorige bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. De gemeente onderzoekt dan waar deze persoon echt woont. U kunt online gratis een adresonderzoek aanvragen met DigiD. Adresonderzoek...

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u naar of binnen Hoorn? Geef dit uiterlijk 5 werkdagen na uw verhuizing gratis door. Dit kan ook al voor uw verhuizing. Verhuist u naar een andere gemeente? Dan moet u dit alleen doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. U kunt een verhuizing online doorgeven met DigiD. Uw verhuizing...

  • Akte aanvragen

    Een akte uit de burgerlijke stand is een bewijs van een belangrijke, officiële gebeurtenis in uw leven. U kunt een afschrift (kopie) van zo'n akte aanvragen voor uzelf of voor iemand anders. Dat kan van de volgende akten: Geboorteakte voor uzelf, uw kind en uw ouders. Huwelijksakte voor uzelf en uw...