Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Klacht doorgeven over behandeling door ambtenaar of bestuurder

    Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over het contact dat u heeft gehad met een ambtenaar, afdeling of bestuurder. U kunt dit het beste eerst bespreken met de persoon met wie u contact heeft gehad. Bent u na dit gesprek niet tevreden of vindt u dit moeilijk? Neem dan contact op met een klachtencoördinator van de gemeente.

  • Kind erkennen voor of na de geboorte

    Bent u niet getrouwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap met de moeder van uw kind? Dan kunt u uw kind persoonlijk erkennen. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. Bij de erkenning legt u meteen vast welke achternaam uw kind krijgt. Als u uw kind heeft erkend, krijgt u niet automatisch het gezag over het kind. Ouderlijk gezag regelt u via de website van de Rechtspraak.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u tijdelijk geen vast adres omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. U kunt dan belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u bereikbaar voor organisaties. Het briefadres vraagt…