Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Aangifte overlijden

    Meestal doet de uitvaartverzorger aangifte van overlijden. Als nabestaande kunt u dit ook zelf doen. U doet aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart.

  • Zakenpaspoort aanvragen

    Als u veel reist voor uw beroep, kunt u overwegen een zakenpaspoort aan te schaffen. Een zakenpaspoort is eigenlijk een gewoon paspoort, maar heeft extra bladzijden. Zo is er meer ruimte voor visa en douanestempels. Als u een zakenpaspoort aanvraagt, kunt u niet ook nog een normaal paspoort aanvragen. Een zakenpaspoort is 10 jaar geldig.

  • Trouwambtenaar voor 1 dag

    Een trouwambtenaar sluit het huwelijk of partnerschap. U kunt een trouwambtenaar van de gemeente kiezen of iemand die u zelf kent. Wij benoemen die persoon tot trouwambtenaar voor 1 dag. Deze persoon moet dan al wel benoemd zijn als trouwambtenaar bij een andere gemeente.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart doet u zelf. U doet dit bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Voor een aanvraag identiteitskaart voor kinderen tot 12 jaar en voor een paspoort voor kinderen tot 18 jaar zijn extra regels van toepassing.

  • Bewijs van in leven zijn of Attestatie de vita

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen hier om vragen. Er zijn twee soorten: Bewijs van in leven zijn (voor gebruik in Nederland) en Attestatie de Vita (voor gebruik in het buitenland).

  • Bewijs van Nederlanderschap aanvragen

    Een bewijs van Nederlanderschap is een uittreksel Basisregistratie personen (BRP) waarop staat dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. U kunt bijvoorbeeld een bewijs van Nederlanderschap nodig hebben als u naar het buitenland verhuist of in het buitenland gaat trouwen.

  • Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen naar of binnen Barendrecht, geef dan uw adreswijziging aan ons door. Doe dit uiterlijk 5 dagen nadat u verhuisd bent. U kunt uw verhuizing ook al eerder doorgeven. Dit kan maximaal 4 weken voor de datum van uw verhuizing. Verhuist u naar een andere gemeente? Meld dan uw verhuizing bij uw nieuwe gemeente.

  • Tweede paspoort aanvragen

    U kunt een 2e Nederlands paspoort aanvragen als u veel reist voor zaken, uw beroep of privé. Dit kan bijvoorbeeld als uw paspoort vaak bij een buitenlands consulaat ligt voor een visumaanvraag. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om een 2e paspoort aan te kunnen vragen. Een 2e paspoort is 2 jaar geldig.