Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Voornaam of achternaam wijzigen

    U kunt uw voornaam of achternaam wijzigen. Ook kunt u de naam van uw kinderen wijzigen. U moet wel voldoen aan strenge voorwaarden.

    Is de wijziging van uw naam goedgekeurd? Dan komt uw nieuwe naam in de basisregistratie personen (BRP). De gemeente voegt uw nieuwe naam ook toe aan uw geboorteakte. Instanties die gebruikmaken van deze gegevens krijgen hierover bericht.

  • Huisverbod

     

     

     

     

    De burgemeester mag iemand een tijdelijk huisverbod opleggen. Dit kan als er huiselijk geweld is gepleegd of vermoedelijk gepleegd gaat worden. Of als er een sterk vermoeden is dat er in een gezin kinderen mishandeld worden. De burgemeester overlegt in dat geval met Veilig Thuis.

    Het huisverbod is bedoeld als afkoelingsperiode. Tegelijkertijd komt de hulpverlening op gang. De persoon met het huisverbod en de gezinsleden of huisgenoten krijgen hulp. De burgemeester kan het huisverbod intrekken als de uithuisgeplaatste de hulpverlening accepteert. Het gevaar voor herhaling moet dan wel kleiner zijn.

  • Materialen van gemeente lenen of huren

    De gemeente Hellendoorn stelt voor evenementen afzet-, dranghekken en afvalcontainers beschikbaar. Wij hanteren hiervoor twee soorten evenementen:

    1. Evenement met een evenementenvergunning

    In een evenementenvergunning is het verzoek om materialen (afvalcontainers en/of afzet-/ dranghekken) te reserveren een onderdeel van de aanvraag.

    2. Vergunningvrije evenementen

    Het is mogelijk om hiervoor materialen te lenen bij de gemeente Hellendoorn, hiervoor kan de aanvrager maximaal 8 weken voor de datum van het evenement een aanvraag indienen.

     

    Voorwaarden voor het uitlenen van afvalcontainers / afzet- en dranghekken t.b.v. evenementen:

    • Er moet sprake zijn van een evenement vlgs de APV artikel 2.24 (https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR633182/2)
    • Lenen van de materialen zijn gratis.
    • Gebruikers moeten de materialen zelf ophalen én terugbrengen bij de gemeentewerf (afvalcontainers moeten leeg en schoon zijn)

     

    Reservering afzethekken

    Voor het afzetten van de straat t.b.v. van bijvoorbeeld een barbecue kan in overleg met de gemeente afzethekken worden geleend. Na ontvangst van de aanvraag wordt deze getoetst bij de afdeling verkeer, daarna wordt u geïnformeerd of de reservering akkoord is.

     

    Voor een wegafzetting vanwege werkzaamheden op particulier terrein zoals een container of kraan op de weg / besloten feest worden GEEN materialen beschikbaar gesteld.

     

    Uitleen collectebussen

    Bij de gemeentewerf kunnen voor diverse doeleinden collectebussen worden geleend.

    In geval van een collecte wordt na ontvangst van de aanvraag getoetst of hiervoor een (doorlopende) collectevergunning aanwezig is. Vervolgens wordt geïnformeerd of de reservering akkoord is.

     

    Reserveren materialen

    Materialen kunt u eenvoudig zelf reserveren.

    Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksbalie, telefoon 0548-630 000, email gemeente@hellendoorn.nl.

    Voor het ophalen / terugbrengen van de materialen is de gemeentewerf geopend van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 – 11.30 uur en 13:00 – 15.30 uur