Zoekresultaat 1 - 4 van 4 resultaten

  • Aansprakelijk stellen van de gemeente

    Heeft u schade opgelopen in de openbare ruimte waar de gemeente verantwoordelijk voor is? Bijvoorbeeld als gevolg van gebrekkig onderhoud van de openbare weg. Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadeclaim indienen. Als u de gemeente aansprakelijk wilt stellen, dan is het aan u om aan te tonen dat u schade heeft geleden en om aan te geven waarom u van mening bent dat de gemeente de schade heeft veroorzaakt. U kunt de schade en de schadeoorzaak aantonen door middel van foto's, situatieschetsen, getuigenverklaringen, nota's en rapporten van experts. Als u die heeft, staat u sterker. Indien nodig sturen wij uw aansprakelijkstelling door naar de verzekeraar van de gemeente. Als blijkt dat de gemeente aansprakelijk is dan vergoeden wij uw kosten. Voorwaarden De schade is een direct gevolg van het niet handelen en/of nalaten van de gemeente U levert bewijs van de gebeurtenis waardoor u schade heeft geleden. Kosten Geen. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: datum, tijdstip en locatie van de gebeurtenis omschrijving van het voorval en relatie tussen schade een oorzaak uw eventuele verwondingen en of materiële schade aan uw eigendommen. Stuur deze bijlage(n) mee indien van toepassing: foto’s van de exacte locatie en situatie waar de gebeurtenis plaatsvond proces-verbaal van politie ondertekende getuigenverklaringen foto’s van de door u opgelopen schade facturen van reparaties/medische behandeling als gevolg van opgelopen schade bewijs van relatie tussen de schade en oorzaak. Gemeente aansprakelijk stellen via digitaalloket.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of eHerkenning. Liever schriftelijk indienen? Stuur uw verzoek met bijlagen naar Burgemeester en wethouders van Kaag en Braassem, Postbus 1, 2370 AA in Roelofarendsveen. U ontvangt binnen 6 weken een reactie. Dien uw claim ook in bij uw eigen verzekering, indien u hiervoor verzekerd bent. U bent mogelijk verzekerd tegen nieuw- en/of vervangingswaarde.  

  • Melding klein kansspel

    Bij een kansspel hebben de deelnemers geen invloed op de uitslag van het spel. Organiseert u een klein kansspel zoals een bingo of rad van avontuur, dan hoeft u hiervoor geen vergunning aan te vragen. Wel meldt u dit bij de gemeente. Voorwaarden meldt het kleine kansspel minimaal veertien dagen van tevoren aan uw vereniging (en ook stichtingen en kerken die gelijk te stellen zijn met een vereniging) bestaat minimaal 3 jaar de waarde van de prijzen mag niet meer dan € 400 per serie zijn het totale prijzenpakket mag maximaal € 1.550 zijn de opbrengst moet passen in het doel van de vereniging. Kosten Geen. Aanvraag U vermeld bij de aanvraag: welk kansspel, locatie, datum en tijdstip van bijeenkomst waarde per serie en totale waarde prijzenpakket doel van de opbrengst indien nodig wordt achteraf naar de statuten van de vereniging gevraagd. Klein kansspel melden via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met eHerkenning. U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Overige informatie Als u online kansspelen wilt organiseren voor de Nederlandse markt, heeft u een vergunning kansspelen op afstand nodig. Kijk voor meer informatie op de website Ondernemersplein.nl.   

  • Zienswijze ontwerpbestemmingsplan indienen

    U bent het niet eens met een voorgenomen besluit over een ontwerpbestemmingsplan. Dan kunt u binnen de periode dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt (6 weken) een reactie indienen bij de gemeenteraad. Zo'n reactie heet een zienswijze. De gemeente maakt een voorgenomen besluit bekend aan betrokkenen door publicatie op de website www.overheid.nl. Voorwaarden de zienswijze wordt binnen de inzageperiode (6 weken) ingediend de zienswijze wordt bij/ter attentie van de gemeenteraad ingediend de zienswijze is inhoudelijk gemotiveerd de zienswijze is voorzien van adres- en contactgegevens Voldoet de zienswijze niet aan één van de vereisten, dan kan de zienswijze inhoudelijk niet worden behandeld. Deze wordt dan niet-ontvankelijk verklaard. Kosten Aan het indienen van een zienswijze zijn geen kosten verbonden. Als u na vaststelling van het bestemmingsplan beroep aantekent bij de Raad van State, dan zijn daar wel proceskosten aan verbonden. Bijzonderheden Een zienswijze moet voldoen aan een aantal wettelijke vereisten. Als uw zienswijze niet aan één van deze vereisten voldoet, wordt u (als dit mogelijk is) in de gelegenheid gesteld om dit voor een bepaalde datum te herstellen. De gemeenteraad houdt eventueel rekening met ingediende zienswijzen en neemt hierover een besluit. Als u vindt dat uw zienswijze niet of onvoldoende is meegewogen, kunt u in beroep gaan tegen het besluit van de gemeenteraad tot vaststelling van het bestemmingsplan. De afhandelingstermijn is afhankelijk van meerdere factoren, hierdoor kan de afhandeling langer duren. U wordt hierover bij uw indiening geïnformeerd. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: naam en zaaknummer van het ontwerpbestemmingsplan reden van uw zienswijze of u voor uzelf of namens iemand een zienswijze indient als u namens iemand een zienswijze indient de naam van degene die u heeft gemachtigd en de reden van machtiging naam en contactgegevens (telefoonnummer en/of e-mailadres) van indiener of uw persoonsgegevens bij publicatie van de zienswijze wel of niet zichtbaar mogen zijn. Stuur de volgende bijlage(n) mee: een handtekeninglijst van alle indieners (indien van toepassing) machtiging om namens iemand een zienswijze in te dienen (indien van toepassing). Zienswijze indienen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of eHerkenning. U ontvangt na indienen een ontvangstbevestiging met een nadere toelichting. U kunt uw zienswijze binnen de inzageperiode ook schriftelijk (per post) of mondeling indienen. Als u van de mogelijkheid gebruik wilt maken om een mondelinge reactie in te brengen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling via 071 3327272 om een afspraak te maken.

  • Overlijden aangeven

    Na het overlijden van een familielid hebben de nabestaanden veel zaken te regelen. Naast het op de hoogte stellen van overige familieleden en de huisarts en het inschakelen van een uitvaartonderneming moet de gemeente op de hoogte worden gesteld van het overlijden. Voorwaarden iedereen die uit eigen wetenschap kennis draagt van het overlijden, mag hier aangifte van doen. Het verdient echter de voorkeur om een aangifte van overlijden te laten verzorgen door een uitvaartondernemer. Hij of zij is volledig op de hoogte van alle formaliteiten die vervuld moeten worden er is geen termijn vastgesteld voor het doen van de aangifte. Volgens de Wet op de lijkbezorging moet de begrafenis of crematie uiterlijk op de zesde dag na het overlijden plaatsvinden. Daarom moet doorgaans binnen zes dagen na de dag van overlijden aangifte worden gedaan bij de aangifte van overlijden bij de burgerlijke stand krijgt u een verlof tot begraven of crematie. Zelf aangifte doen De aangifte van overlijden wordt vrijwel altijd gedaan door een ingeschakelde uitvaartverzorger. Is er iemand in uw naaste omgeving overleden en komt u daarvan aangifte doen, dan moet u hiervoor een afspraak maken. De ambtenaar van de burgerlijke stand in de plaats van overlijden maakt een overlijdensakte op, die in het register van overlijden wordt opgenomen en in de gemeente blijft. Aan het doen van een overlijdensaangifte zijn geen kosten verbonden. U kunt een uittreksel van de overlijdensaangifte aanvragen. Meenemen geldig identiteitsbewijs van de persoon die aangifte doet verklaring van overlijden de enveloppe met verklaring over oorzaak van overlijden (B-verklaring voor het Centraal Bureau voor de Statistiek) trouwboekje (niet verplicht). Aangifte door uitvaartondernemers Uitvaartondernemers kunnen online aangifte doen van overlijden. Om online aangifte te doen volgt u onderstaande stappen: Klik op de knop ‘Aangifte doen van overlijden’ onderaan deze pagina. Log in met uw eHerkenning. Vul de gevraagde gegevens in en voeg de gevraagde bijlagen toe. Betaal de aangifte meteen.   Hebt u een B-verklaring (verklaring van doodsoorzaak) van de arts ontvangen? Stop dan de dichte envelop in een eigen envelop en verstuur hem naar: Gemeente Kaag en Braassem, Cluster Burgerzaken, Postbus 1, 2370 AA Roelofarendsveen Wij mailen u na aangifte het benodigde verlof. Het uittreksel ontvangt u per post.       Aangifte doen van overlijden via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met eHerkenning. ​​​​​