Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Buitenlands huwelijk registreren

    Bent u in het buitenland getrouwd? Dan moet u uw huwelijk laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente.

  • Klachten

    Bent u niet tevreden over het werk van de gemeente? Heeft u een klacht over uw woonomgeving of u bent het niet eens met een besluit van de gemeente? Er zijn verschillende manier om uw klacht bij ons de melden.

  • Erkennen kind

    U kunt een kind erkennen dat nog geen wettelijke ouder heeft. Ook als u de niet-biologische ouder of duomoeder bent. Erkennen kan tijdens de zwangerschap, bij de geboorteaangifte of na de geboorteaangifte. Erkenning is niet nodig als u een kind krijgt binnen een huwelijk of geregistreerd partnerschap. U heeft dan automatisch wettelijk ouderschap.

  • Geboorteaangifte

    Is uw zoon of dochter geboren? Gefeliciteerd! U moeten binnen 3 werkdagen aangifte doen in de gemeente waar uw kind is geboren. Is uw zoon of dochter in een ziekenhuis geboren dan geeft u uw kind aan in de gemeente waar het ziekenhuis staat.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een paspoort speciaal voor vluchtelingen. Dit paspoort is overal ter wereld geldig, behalve in het land waarvan u de nationaliteit heeft. Ook kunt u het vluchtelingenpaspoort in Nederland gebruiken als een geldig identiteitsbewijs.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Een vreemdelingenpaspoort is een paspoort voor niet-Nederlanders die in Nederland wonen of verblijven en in het land van herkomst geen reisdocument kunnen krijgen. Ook kunt u het vreemdelingenpaspoort in Nederland gebruiken als een geldig identiteitsbewijs.

  • Geregistreerd partnerschap beĆ«indigen

    Wilt u uw geregistreerd partnerschap beëindigen? Dat hoeft niet altijd via de rechtbank. Gaat u hiervoor wel naar de rechter? Dan is de procedure hetzelfde als bij een echtscheiding.

  • Adresonderzoek

    Heeft u het vermoeden dat een persoon nog op uw adres ingeschreven staat, terwijl hij of zij daar niet meer woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen. Ook als u werkt bij een instantie die gebruikmaakt van adresgegevens uit de basisregistratie personen en u twijfelt over de juistheid van deze gegevens, kunt u een adresonderzoek aanvragen.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een instelling woont? Dan kunt u zich onder bepaalde voorwaarden inschrijven op een briefadres. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen de gemeente Renkum? Of komt u in de gemeente Renkum wonen? Geef uw verhuizing aan ons door. Dat kan direct online. Maar ook in het gemeentehuis. Wij verwerken uw verhuizing in de Basisregistratie Personen (BRP). De gemeente geeft uw verhuizing door aan de meeste overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, DUO, de Sociale Verzekeringsbank en pensioenfondsen.