Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Met een Bewijs van Nederlanderschap kunt u aantonen dat u de Nederlandse nationaliteit hebt.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen of naar de gemeente Gennep? Geef uw adreswijziging dan online door aan de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn

    Een bewijs van in leven zijn of attestatie de vita is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een persoon in leven is op het moment van afgifte van het bewijs.

  • Handtekening legaliseren

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kunt u regelen bij de gemeente. De gemeente verklaart dan dat de handtekening echt is.

  • Kansspel organiseren

    Organiseren of promoten van een kansspel.

  • Paspoort en identiteitskaart aanvragen

    Een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) is een reisdocument én een identiteitsbewijs. Iedereen vanaf 14 jaar is verplicht een identiteitsbewijs te kunnen tonen. In de zorg geldt een identificatieplicht vanaf de geboorte. In het openbaar vervoer geldt een identificatieplicht vanaf 12 jaar.

  • Geboorteaangifte

    Gefeliciteerd met de geboorte van uw kind. Om dit officieel bekend te maken, doet u binnen 3 dagen aangifte van de geboorte. U doet dit in de gemeente waar uw kind is geboren. Dit is wettelijk verplicht.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    U kunt de gemeente vragen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet aan bepaalde instanties door te geven. U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens (ook wel verstrekkingsbeperking genoemd) ook weer stopzetten.

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Heeft u een uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie, dan kunt u een uittreksel in meerdere talen krijgen. U kunt dit uittreksel online, persoonlijk of schriftelijk aanvragen bij de gemeente.

  • Klacht indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over het handelen van de gemeente. Bijvoorbeeld door gedrag of optreden van een bestuurder of medewerker van de gemeente. U kunt hierover schriftelijk een klacht indienen bij de gemeente Gennep. Ook kunt u contact opnemen met de klachtbegeleider van de gemeente via e-mail gemeente@gennep.nl of per post (postbus 9003, 6590 HD, Gennep). Onder 'Downloads' vindt u de jaarverslagen van klachten van de vorige jaren.