Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten

  • Woonwagenstandplaatsen, toewijzing

    Bent u op zoek naar een woonwagenstandplaats op één van de woonwagenlocaties in Amstelveen? Dan dient u zich in te schrijven in het register voor standplaatszoekenden.

    Er zijn in Amstelveen vier woonwagenlocaties met in totaal 54 woonwagenstandplaatsen:

    • Woonwagenlocatie Binderij heeft 13 standplaatsen.
    • Woonwagenlocatie Doorweg heeft 16 standplaatsen.
    • Woonwagenlocatie Galjoen heeft 15 standplaatsen.
    • Woonwagenlocatie Voerman heeft 10 standplaatsen.

  • Rijbewijs kwijt of gestolen

    Bent u uw rijbewijs kwijt of verloren, of is uw rijbewijs gestolen? Maak bij de RDW een online melding van vermissing of diefstal. Lukt dat niet? Maak dan een afspraak bij de gemeente. U vult dan op het raadhuis een verklaring van vermissing in.

  • Briefadres aanvragen

    Een briefadres is het adres van een bekende of een instelling. U staat dan ingeschreven op dit adres als briefadres en niet als woonadres, omdat u niet op het adres verblijft. Afnemers sturen uw post naar dit adres en de briefadresgever moet ervoor zorgen dat u op de hoogte wordt gehouden als er post voor u binnenkomt. Het blijft uw verantwoordelijkheid om de post op te halen. Het is niet mogelijk om een briefadres en een woonadres bij de gemeente te registreren.

  • Paspoort of identiteitskaart voor kinderen

    Het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart voor een kind doet u via de gemeente. Uw kind komt zelf naar het raadhuis voor het aanvragen en ophalen van het document. Minderjarigen hebben tot 12 jaar toestemming van de ouders (of gezaghouders) nodig voor de aanvraag van een identiteitskaart. Bij een paspoort is dat 18 jaar.

    Een paspoort of identiteitskaart is een identiteitsbewijs. Iedereen vanaf 14 jaar heeft een paspoort of identiteitskaart nodig om zich in Nederland te identificeren. Het is ook een reisdocument. Een paspoort of identiteitskaart is nodig om naar het buitenland te reizen.

  • Kind erkennen

    U bent of wordt binnenkort ouder, maar bent niet getrouwd of hebt geen geregistreerd partnerschap. Dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk niet twee ouders. Daarvoor moet de vader of duomoeder het kind erkennen. Dit kan voor de geboorte, bij de geboorteaangifte of op een later moment.

  • Aangifte doen van overlijden

    Aangifte van overlijden doet u in de gemeente waar iemand overleden is. Meestal doet de uitvaartondernemer aangifte van overlijden. U kunt als nabestaande ook zelf aangifte doen. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Staat u ingeschreven bij de gemeente, dan kunt u hier een paspoort of identiteitskaart voor volwassenen aanvragen. U komt naar het raadhuis voor het aanvragen en ophalen van het document. 

    Wilt u een paspoort of identiteitskaart voor een kind aanvragen? Bekijk dan de pagina Paspoort of identiteitskaart voor kinderen.

  • Klein kansspel organiseren

    Bij een kansspel spelen de deelnemers om geld of andere prijzen te kunnen winnen. Voorbeelden van kleine kansspelen zijn bingo, kienspel, vogelpiekspel en rad van avontuur. Wilt u een klein kansspel organiseren? Dan moet u dit van tevoren melden bij de gemeente.

    Deelnemers van een klein kansspel hebben geen invloed op de uitslag van het spel. Voorbeelden van kleine kansspelen zijn:

    • bingo
    • kienen
    • vogelpiekspel
    • rad van avontuur

  • Aanwezigheidsvergunning speelautomaten

    Als u een kansspelautomaat zoals een fruitautomaat (waarbij geld gewonnen kan worden) wilt plaatsen, dan moet u een vergunning aanvragen. Deze vergunning heet een aanwezigheidsvergunning.

    De Wet op de kansspelen maakt een verschil tussen 'hoogdrempelige' en 'laagdrempelige’ inrichtingen.

    • Hoogdrempelige inrichtingen zijn bijvoorbeeld cafés, bars en nachtclubs. Deze bedrijven mogen twee speelautomaten hebben, zowel kansspel- als behendigheidsautomaten.
    • Laagdrempelige inrichtingen zijn bijvoorbeeld snackbars en kantines. Deze bedrijven mogen twee behendigheidsautomaten hebben (dus geen kansspelautomaten).

  • Stemmen voor Europees Parlement

    Op donderdag 6 juni 2024 kunt u stemmen voor het Europees Parlement. U mag alleen stemmen met een stempas en een geldig identiteitsbewijs. Uw identiteitsbewijs mag op de dag van de stemming maximaal 5 jaar verlopen zijn.

    U ontvangt de stempas van de gemeente waar u op 23 april 2024 stond ingeschreven. U ontvangt de stempas uiterlijk donderdag 23 mei 2024.