Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Bibob-onderzoek uitvoeren

    Als u een vergunning of subsidie aanvraagt of meedoet aan een aanbesteding, kan de provincie Fryslân een onderzoek doen. Met dit onderzoek co...

  • Zienswijze op afstoten cultuurgoed of verzameling

    Soms wil de provincie cultuurgoed afstoten. Bijvoorbeeld door het te verkopen. Denk aan een schilderij uit de 17e eeuw, een archeologische vondst of een verzameling antieke munten. Bent u het hier niet mee eens? Dien dan uw zienswijze in bij de provincie.

  • Zienswijze op afstoten cultuurgoed of verzameling

    Soms wil de provincie cultuurgoed afstoten. Bijvoorbeeld door het te verkopen. Denk aan een schilderij uit de 17e eeuw, een archeologische vondst of een verzameling antieke munten. Bent u het hier niet mee eens? Dien dan uw zienswijze in bij de provincie.

  • Gedraging van provincie, klacht

    Als u ontevreden bent over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de provincie, kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat een besluit bewust te lang duurt. Of dat u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent.

  • Zienswijze op afstoten cultuurgoed of verzameling

    Soms wil de provincie cultuurgoed afstoten. Bijvoorbeeld door het te verkopen. Denk aan een schilderij uit de 17e eeuw, een archeologische vondst o...

  • Zienswijze op afstoten cultuurgoed of verzameling

    Soms wil de provincie cultuurgoed afstoten. Bijvoorbeeld door het te verkopen. Denk aan een schilderij uit de 17e eeuw, een archeologische vondst of een verzameling antieke munten. Bent u het hier niet mee eens? Dien dan uw zienswijze in bij de provincie.

  • Klacht over gedrag van een ambtenaar of bestuurder

    Als u ontevreden bent over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de provincie, kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat een besluit bewust te lang duurt. Of dat u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent.

    U kunt geen klacht indienen als uw aanvraag voor een vergunning, ontheffing of subsidie is afgewezen. Daarvoor bestaat de bezwaar- en beroepsprocedure. U kunt ook geen klacht indienen tegen ons beleid of onze beleidsuitvoering. 

  • Bibob-onderzoek

    Met een Bibob-onderzoek controleert de provincie de achtergrond van uw bedrijf. De provincie onderzoekt dan de integriteit van uw bedrijf, dus of uw bedrijf eerlijk en betrouwbaar is. Bijvoorbeeld of uw bedrijf betrokken is geweest bij fraude. De provincie controleert ook de personen die bij uw bedrijf betrokken zijn.

    De provincie kan een onderzoek doen als u:

    • een vergunning of subsidie aanvraagt
    • zich inschrijft voor een opdracht van de overheid (een aanbesteding)
    • vastgoed koopt van of verkoopt aan de provincie

    Met dit onderzoek wil de provincie voorkomen dat iemand bijvoorbeeld een vergunning misbruikt voor criminele activiteiten. Bijvoorbeeld voor het witwassen van geld.

    De provincie kan het onderzoek ook op een later moment uitvoeren. Dus ook als u de vergunning of subsidie al heeft ontvangen. Of als u een opdracht van de overheid gekregen heeft.

    Heeft de provincie na het eigen onderzoek nog twijfels? Dan vraagt de provincie het Landelijk Bureau Bibob om hulp. Zij doen een eigen onderzoek naar uw bedrijf en de betrokken personen.

    Blijkt uit het onderzoek dat er zwart geld of crimineel verdiend geld in uw onderneming omgaat? Dan kan de provincie uw vergunning, subsidie, opdracht of transactie weigeren of intrekken. Een negatief Bibob-advies blijft 5 jaar geldig.

  • Klacht over de provincie indienen

    Wanneer kan ik een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen wanneer:

    • de gedraging minder dan 1 jaar geleden plaatsvond;
    • u niet de mogelijkheid had om bezwaar te maken of in beroep te gaan.

    Hoe kan ik een klacht indienen?

    U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:

    Mondeling

    U kunt telefonisch contact opnemen via 073 – 681 28 12.

    Digitaal

    U kunt uw klacht digitaal indienen. Hiervoor heeft u DigiD of e-Herkenning nodig.

    Schriftelijk

    U kunt uw klacht per post (ter attentie van HAC, postbus 90151, 5200 MC ’s-Hertogenbosch) of per e-mail indienen.

    Wat moet ik vermelden in mijn klacht?

    Voor de behandeling van uw klacht is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende informatie aan ons doorgeeft:

    • uw naam en adres;
    • de datum;
    • de inhoud van de klacht;
    • tegen wie de klacht wordt ingediend;
    • uw telefoonnummer (niet verplicht).

    Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

    De provincie wil zowel mondelinge als schriftelijke klachten zorgvuldig afdoen. Wij nemen altijd telefonisch contact op om de klacht te bespreken. Dit kan voldoende zijn om de klacht af te handelen, maar alleen als dit naar uw tevredenheid gebeurt (informele afhandeling).

    Leent uw klacht zich niet voor informele afhandeling? Of bent u daarmee niet tevreden? Dan volgt de formele procedure. Dat houdt in dat de hoor- en adviescommissie uw klacht verder in behandeling neemt en advies zal uitbrengen over uw klacht. De provincie neemt daarna een beslissing op de klacht.

    Binnen welke termijn volgt een beslissing op de klacht?

    De provincie moet binnen 10 weken een beslissing nemen over uw klacht. Deze termijn kan met 4 weken worden verlengd. Verder uitstel is alleen met uw instemming mogelijk.

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht?

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht of het resultaat daarvan? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. In de beslissing op uw klacht leest u hier meer over. U kunt ook de internetpagina van de Nationale ombudsman raadplegen of bellen met het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555.