Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Legaliseren handtekening

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Naamgebruik veranderen

    U staat met uw eigen achternaam ingeschreven bij de gemeente. Bent u getrouwd, gescheiden of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan kunt u ervoor kiezen een andere naam te gebruiken, u wordt dan aangeschreven met deze naam.

  • Overlijden

    Als iemand in de gemeente Halderberge overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de uitvaartverzorger. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op.

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap, overlijdensakte, echtscheidingsakte en attestatie de vita. Vraag dit product digitaal aan door op de rode knop te klikken.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt

    Geef zo snel mogelijk door dat uw paspoort kwijt of gestolen is bij de gemeente. U hoeft geen melding te maken bij de politie. Is het paspoort of de identiteitskaart vermist van uw kind onder de 12 jaar? En heeft u het gezag? Ook dan moet u dit melden bij de gemeente. Geef aan in het veld 'Duidelijke omschrijving wat er gebeurd is' dat het gaat een paspoort of identiteitskaart van uw kind jonger dan 12 jaar.

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daarom vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of als u een wapenvergunning wilt aanvragen. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u naar of binnen de gemeente Halderberge? Dan moet u dat bij ons melden. Doe dit niet eerder dan 4 weken voor uw verhuisdatum, maar maximaal 5 dagen na uw verhuisdatum. U kunt uw verhuizing digitaal doorgeven. Gaat u bij iemand inwonen? Stuur dan ook een verklaring van de toestemminggever mee.

  • Aangifte geboorte

    Als een kind is geboren, doet iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest aangifte. Dat moet in de gemeente waar het kind is geboren. U kunt de geboorteaangifte online bij ons doorgeven. Daarbij moet een verklaring worden meegestuurd van de verloskundige of de (huis)arts. Ook andere bewijsstukken, zoals een donorverklaring bij een meemoeder of een bewijs van een erkenning ongeboren vrucht, kunnen elektronisch worden aangeleverd. Wilt u aangifte doen in het gemeentehuis? Maak dan telefonisch een afspraak via 14 0165 tussen 9.00 en 12.00 uur.