Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Verhuizing vanuit Wageningen naar andere gemeente

    Verhuist u vanuit Wageningen naar een andere gemeente? Geef uw verhuizing dan door aan de gemeente waar u gaat wonen. U wordt dan automatisch uitgeschreven bij de gemeente Wageningen.

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap regelen

    Wageningen is een mooie locatie om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Reserveer allereerst online de datum, tijd, trouwambtenaar en locatie. Vervolgens kunt u uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap bij ons melden met een online formulier. Doe dit minimaal 2 weken en maximaal 1 jaar van tevoren. Ons advies is om de melding minimaal zes weken van tevoren te doen, vanwege de voorbereidingen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Staat op uw adres een persoon ingeschreven die er niet meer woont? Krijgt u post van oude bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hun het nieuwe adres door te geven.

  • Achternaam partner of eigen naam gebruiken

    Bent u getrouwd of geregistreerd partner (geweest)? Dan kunt u de achternaam van uw (ex-)partner gebruiken, of juist niet meer. Dit kunt u zelf online regelen bij de gemeente. De achternaam die u kiest, staat op de brieven van de gemeente en andere overheidsinstellingen. Uw eigen achternaam verandert niet.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In sommige situaties mogen wij uw gegevens doorgeven aan anderen. Wilt u dit niet, dan kunt u online een aanvraag opsturen voor de geheimhouding van uw persoonsgegevens. U kunt alleen geheimhouding aanvragen van uw eigen persoonsgegevens en van uw kinderen onder de 18 jaar. Verhuist u naar een andere gemeente? Dan blijft ook in de nieuwe gemeente de geheimhouding bestaan.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen of verlengen

    U vraagt een paspoort of identiteitskaart persoonlijk aan. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. U betaalt bij de aanvraag. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort of de identiteitskaart zelf ophalen. Voor kinderen gelden speciale regels.

  • Handtekening legaliseren

    Als u bewijs nodig heeft dat de handtekening op een document van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U zet dan uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel dat het uw handtekening is. Maak hiervoor een persoonlijke afspraak bij de balie Publiekszaken. Uw handtekening wordt gelijk gelegaliseerd. U krijgt het document dus meteen weer mee