Zoekresultaat 1 - 10 van 21 resultaten

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Iets verloren of iets gevonden? Meld het op verlorenofgevonden.nl.

  • Klacht indienen

    Vindt u dat u niet goed behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente? U kunt hierover een klacht indienen.

  • Identiteitskaart (ID)

    U vraagt een identiteitskaart (ID-kaart) aan bij de gemeente waarin u woont. Maak daarvoor een afspraak. Na 5 werkdagen kunt u de ID-kaart zonder afspraak ophalen bij het gemeentehuis.

  • Erkenning, gezag en naamskeuze kind

    Bent u niet getrouwd en heeft u geen geregistreerd partnerschap? Dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Als u de wettelijke vader of duomoeder wilt zijn dan moet u het kind erkennen. U kunt dan ouderlijk gezag aanvragen en meebeslissen over de opvoeding van uw kind.

  • Automatische incasso

    Wilt u uw belastingaanslag automatisch en in termijnen betalen? Of wilt u iets wijzigen in de automatische incasso die u al heeft afgegeven? Dit kan digitaal. U kunt de automatische incasso ook digitaal stoppen.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken.

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort aan bij de gemeente waarin u woont. Maak daarvoor een afspraak. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort zonder afspraak bij het gemeentehuis ophalen.

  • Discriminatie melden

    Woont u in de gemeente Horst aan de Maas en bent u ongelijk behandeld? Doe dan een gratis melding bij het Antidiscriminatiepunt. Ook als u twijfelt of het wel discriminatie is. Een onafhankelijke klachtbehandelaar luistert naar uw verhaal, geeft u informatie en advies en kan voor u bemiddelen.

  • Geheimhouding aanvragen of stopzetten

    U kunt de gemeente vragen uw persoonsgegevens niet aan bepaalde personen of instanties door te geven. Dat kan voor uzelf en voor kinderen tot 16 jaar. U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens ook weer stopzetten. U regelt dit digitaal met uw DigiD.

  • Inschrijven op briefadres

    Heeft u geen vast woonadres of verblijft u in een instelling? Dan kunt u zich bij de gemeente laten inschrijven op een briefadres. Dit is een postadres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. Een briefadres regelt u persoonlijk bij ons aan de balie. Hiervoor moet u een afspraak maken.