Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten

  • Legaliseren handtekening

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Naamgebruik veranderen

    U staat met uw eigen achternaam ingeschreven bij de gemeente. Bent u getrouwd, gescheiden of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan kunt u ervoor kiezen een andere naam te gebruiken, u wordt dan aangeschreven met deze naam.

  • Overlijden

    Als iemand in de gemeente Halderberge overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de uitvaartverzorger. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op.

  • Zakenpaspoort

    Reist u veel? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit is een gewoon paspoort. Het is alleen dikker, namelijk 66 pagina's in plaats van 34 pagina's. U maakt hiervoor een afspraak. Ook voor afhalen, maakt u eenvoudig een afspraak. U moet persoonlijk aanwezig zijn voor zowel de aanvraag als het afhalen van het document.

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap, overlijdensakte, echtscheidingsakte en attestatie de vita. Vraag dit product digitaal aan door op de rode knop te klikken.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt

    Geef zo snel mogelijk door dat uw paspoort kwijt of gestolen is bij de gemeente. U hoeft geen melding te maken bij de politie. Is het paspoort of de identiteitskaart vermist van uw kind onder de 12 jaar? En heeft u het gezag? Ook dan moet u dit melden bij de gemeente. Geef aan in het veld 'Duidelijke omschrijving wat er gebeurd is' dat het gaat een paspoort of identiteitskaart van uw kind jonger dan 12 jaar.

  • Tweede paspoort

    Reist u veel voor zaken of privé? Dan kunt u een tweede paspoort aanvragen. Maak hiervoor een afspraak. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig. U wordt geadviseerd om niet met twee paspoorten gelijktijdig te reizen. U moet persoonlijk aanwezig zijn voor zowel de aanvraag als het afhalen van het document. Voor aanvragen en afhalen maakt u een afspraak.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, heeft u niet de Nederlandse nationaliteit en heeft u een verblijfsvergunning type III of IV? Dan heeft u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. U maakt daarvoor een afspraak. Ook voor afhalen, maakt u eenvoudig een afspraak. U moet persoonlijk aanwezig zijn voor zowel de aanvraag als het afhalen van het document.

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. Daarvoor maakt u een afspraak. Na ongeveer 7 werkdagen kunt u uw identiteitskaart persoonlijk afhalen bij onze snelbalie. Ook kinderen moeten persoonlijk bij de aanvraag en het afhalen aanwezig zijn. Ook voor afhalen, maakt u eenvoudig een afspraak.

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.