Zoekresultaat 1 - 4 van 4 resultaten

  • Voorlopige voorziening aanvragen

    Loopt er een bezwaar- of beroepsprocedure tegen een besluit van de provincie? Dan kunt u de voorzieningenrechter vragen om een ‘voorlopige voorziening’ als u wilt dat de werking van het besluit tijdelijk wordt opgeschort.

    Een verzoek aan de voorzieningenrechter kan alleen worden gedaan:

    • als er bezwaar bij de provincie, of een beroep bij de bestuursrechter loopt en
    • als sprake is van een spoedeisend belang.

    De voorlopige voorziening is een zelfstandige procedure. U vraagt de voorlopige voorziening aan bij de voorzieningenrechter.

  • Klacht of melding over provinciale wegen

    U belt met 073 - 680 73 68, wanneer de veiligheid of doorstroming op één van de provinciale wegen acuut belemmerd wordt. Een provinciale weg heeft altijd een N-nummer. Het telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Bibob-onderzoek uitvoeren

    Dit doet de provincie door het uitvoeren van een onderzoek naar de achtergrond en integriteit van personen en bedrijven waarmee we zakendoen. Door dit onderzoek verkleinen we de kans op oneerlijke concurrentie, fraude en zelfs witwassen van crimineel geld.

    Als u een vergunning of subsidie aanvraagt, deelneemt aan een aanbesteding (overheidsopdracht) of een vastgoedtransactie met de provincie aangaat, kan er een Bibob-onderzoek naar u worden ingesteld. Maar ook nadat u de vergunning of subsidie heeft, de aanbesteding aan u is gegund of de vastgoedtransactie is gesloten, kan de provincie nog steeds een Bibob-onderzoek naar u instellen. Dit benadrukt het belang dat de provincie hecht aan het waarborgen van de integriteit.

  • Klacht over de provincie indienen

    Wanneer kan ik een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen wanneer:

    • de gedraging minder dan 1 jaar geleden plaatsvond;
    • u niet de mogelijkheid had om bezwaar te maken of in beroep te gaan.

    Hoe kan ik een klacht indienen?

    U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:

    Mondeling

    U kunt telefonisch contact opnemen via 073 – 681 28 12.

    Digitaal

    U kunt uw klacht digitaal indienen. Hiervoor heeft u DigiD of e-Herkenning nodig.

    Schriftelijk

    U kunt uw klacht per post (ter attentie van HAC, postbus 90151, 5200 MC ’s-Hertogenbosch) of per e-mail indienen.

    Andere klachten of meldingen

    Wanneer uw klacht gaat over de toestand van een provinciale weg of de situatie op die weg (verkeersveiligheid, bebording, bereikbaarheid) maak dan hier een melding. Als u een klacht heeft op het gebied van milieu (geur-, geluid, stofhinder), maak dan hier een melding.

    Wat moet ik vermelden in mijn klacht?

    Voor de behandeling van uw klacht is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende informatie aan ons doorgeeft:

    • uw naam en adres;
    • de datum;
    • de inhoud van de klacht;
    • tegen wie de klacht wordt ingediend;
    • uw telefoonnummer (niet verplicht).

    Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

    De provincie wil zowel mondelinge als schriftelijke klachten zorgvuldig afdoen. Wij nemen altijd telefonisch contact op om de klacht te bespreken. Dit kan voldoende zijn om de klacht af te handelen, maar alleen als dit naar uw tevredenheid gebeurt (informele afhandeling).

    Leent uw klacht zich niet voor informele afhandeling? Of bent u daarmee niet tevreden? Dan volgt de formele procedure. Dat houdt in dat de hoor- en adviescommissie uw klacht verder in behandeling neemt en advies zal uitbrengen over uw klacht. De provincie neemt daarna een beslissing op de klacht.

    Binnen welke termijn volgt een beslissing op de klacht?

    De provincie moet binnen 10 weken een beslissing nemen over uw klacht. Deze termijn kan met 4 weken worden verlengd. Verder uitstel is alleen met uw instemming mogelijk.

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht?

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht of het resultaat daarvan? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. In de beslissing op uw klacht leest u hier meer over. U kunt ook de internetpagina van de Nationale ombudsman raadplegen of bellen met het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555.