Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Dorpsmanager

    Onafhankelijk tussen de Bundeling Bornse Ondernemers (BBO) en de gemeente werkt de dorpsmanager bedrijven, Ruben Baartman.

  • Klacht indienen

    Klachtafhandeling is het in behandeling nemen van klachten over het gedrag van de gemeente. Wanneer men vindt dat men door iemand van de gemeente niet correct is behandeld, kan men een klacht indienen bij de gemeente. 

  • Twentse klachtenregeling bij aanbesteden 2013 (actualisatie 2023)

    Regeling Klachtenmeldpunt en klachtenprocedure 14 Twentse gemeenten, Noaberkracht Dinkelland Tubbergen, SamenTwente en Veiligheidsregio Twente (actualisatie 2023).

  • ID-kaart

    Een ID-kaart moet u persoonlijk aanvragen bij de gemeente.

  • Bedrijventerreinen

    Borne kent drie bedrijfslocaties die elk een eigen signatuur hebben.

  • Zakenpaspoort

    U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u vaak naar het buitenland reist. U heeft dan meer ruimte voor visa en stempels.

  • Inschrijven nieuwbouw / bouwkavel

    Om in aanmerking te komen voor de koop van bouwgrond moet u bij de gemeente ingeschreven staan als gegadigde.

  • Speelautomatenvergunning

    Als u één of meer kansspelautomaten wilt plaatsen in uw horecabedrijf dan heeft u een vergunning nodig: de zogeheten aanwezigheidsvergunning.

  • Inkoopvoorwaarden en factuureisen

    Alle 14 Twentse gemeenten, Noaberkracht Dinkelland Tubbergen, de regio Twente en de Veiligheidsregio hanteren dezelfde Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten, conform VNG-model 2018 (Vereniging Nederlandse Gemeenten). Dit betekent een lastenvermindering voor leveranciers die zaken doen met lokale overheden, omdat zij te maken hebben met nog maar één set aan inkoopvoorwaarden.

  • Pachten van gemeente Borne

    Alle pachtgronden die de gemeente vanaf 2025 verpacht, verpacht de gemeente op basis van een inschrijflijst. Op dit moment heeft de gemeente circa 8 hectare beschikbaar voor pacht in 2025. Als u hier belangstelling voor heeft, kunt u zich inschrijven in de periode van 1 oktober tot en met 31 oktober 2024. Omdat de pacht elk jaar opnieuw plaatsvindt, vragen wij u bij belangstelling ook elk jaar opnieuw in te schrijven. Verdere informatie over pachtprijzen, criteria en de werkwijze vindt u hieronder. Inschrijving betekent niet dat u automatisch recht heeft op pacht. U laat met de inschrijving weten dat u interesse heeft.