Zoekresultaat 1 - 10 van 39 resultaten

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan schrijft u zich in bij de gemeente.

  • Huisbezoek reisdocument

    Bent u ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been en niet in staat om zelf naar het gemeentehuis te komen?

  • Paspoort en identiteitskaart

    Vraag hier uw paspoort en/of identiteitskaart aan

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan schrijft u zich in bij de gemeente.

  • Naamskeuze kind

    Als ouders mag u kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt. Die van u of van uw partner. U kiest vóór de geboorte, bij de geboorteaangifte, bij de erkenning of bij adoptie.

  • Aanvraag nooddocument

    De Koninklijke Marechaussee kan in dringende gevallen een noodpaspoort geven. Er moet dan aan strenge voorwaarden worden voldaan.

  • Tweede Paspoort

    Reist u veel, ook naar landen die met elkaar in conflict zijn? Of kunt u tijdelijk niet over uw paspoort beschikken in verband met een visumaanvraag? Dan kunt u een tweede paspoort aanvragen.

  • Aanvraag nooddocument

    De Koninklijke Marechaussee kan in dringende gevallen een noodpaspoort geven. Er moet dan aan strenge voorwaarden worden voldaan. Een uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) is niet meer nodig voor de aanvraag van een nooddocument. De medewerkers van de Koninklijke Marechaussee kunnen zelf de Basis Registratie Personen raadplegen. U kunt contact opnemen met de Koninklijke Marechaussee via 0800-1814. Als u vanuit het buitenland belt, kunt u contact opnemen met +31 20 603 80 63. Meer informatie vindt u via de onderstaande link: website - Koninklijke Marechaussee

  • Verhuizen naar gemeente Noardeast-Fryslan

    Verhuist u naar onze gemeente vanuit een andere gemeente? Of verhuist u binnen de gemeente? Geef uw verhuizing op tijd aan ons door. Dat kan vanaf 4 weken vóór de verhuisdatum tot 5 dagen erna. De aangiftedatum wordt als verhuisdatum opgeslagen.

  • Identiteitskaart aanvragen na diefstal of vermissing

    Bent u uw identiteitskaart kwijt of heeft iemand uw identiteitskaart gestolen? Hiervan moet u aangifte doen. Dit kan bij de gemeente. Wij maken voor u een “Verklaring van vermissing” op. Als u direct op reis moet kunt u een noodreisdocument aanvragen. U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Na een week kunt u uw identiteitskaart zonder afspraak ophalen. Houdt er wel rekening mee dat er een week tussen moeten zitten.