Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een reisdocument voor vluchtelingen. U kunt uitsluitend een vluchtelingenpaspoort aanvragen als u erkend bent als vluchteling door de Verenigde Naties en de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND). Voor veel landen heeft u naast uw vluchtelingenpaspoort ook een visum...

  • Vreemdelingenpaspoort

    Een vreemdelingenpaspoort is een paspoort voor inwoners van Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten. Voor een vreemdelingenpaspoort moet u drie keer naar de Publieksbalie van het gemeentehuis komen. Klik hier om een vreemdelingenpaspoort aan te vragen Aanvragen De eerste keer vult u...

  • Erkenning geboren kind

    Als de ouders van een kind niet getrouwd zijn of geen geregistreerd partnerschap met elkaar hebben, kan het juridisch ouderschap worden verkregen door middel van erkenning. Erkenning is ook mogelijk vóór de geboorte van het kindje. Dit wordt “erkenning ongeboren vrucht” genoemd. Akte van erkenning...

  • Bewijs van in leven zijn

    Het bewijs van in leven zijn, is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een bepaalde burger in leven is. Het bewijs van in leven zijn kan noodzakelijk zijn voor pensioenfondsen of andere uitkerende instanties aan wie u moet aantonen dat u nog leeft.  Vraag hier een 'bewijs van in leven zijn'...

  • Huwelijk en geregistreerd partnerschap

    Een huwelijk of geregistreerd partnerschap is iets bijzonders. De gemeente Haaksbergen wil er graag aan bijdragen om deze dag voor u tot een onvergetelijke dag te maken. Huwelijk of partnerschap melden Als u wilt trouwen of uw partnerschap wilt laten registeren, dan moet u dit minimaal 14 dagen voor...

  • Paspoort

    Een paspoort aanvragen of verlengen doet u bij de gemeente waarin u woont. De aanvraag moet u persoonlijk aan de balie in het gemeentehuis doen. Voor de aanvraag heeft u een afspraak nodig. Gegevens invullen Door alvast een aantal gegevens in te vullen en te betalen, duurt uw bezoek aan de balie...

  • Verzoek wijziging naamgebruik

    U kunt als burger een verzoek indienen als u voortaan wilt worden aangeduid met de achternaam van uw echtgenoot, echtgenote of geregistreerde partner. Bent u gehuwd, gehuwd geweest of heeft u een geregistreerd partnerschap, dan wordt op uw (schriftelijk) verzoek de aanduiding van uw naamgebruik in...

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart aanvragen of verlengen doet u bij de gemeente waarin u woont. De aanvraag moet u persoonlijk aan de balie in het gemeentehuis doen. Voor de aanvraag heeft u een afspraak nodig. Gegevens invullen Door alvast een aantal gegevens in te vullen en te betalen, duurt uw bezoek aan de...

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u, als burger, in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. Het bewijs van Nederlanderschap is een soort uittreksel uit de Basisregistratie personen van de gemeente (BRP) en is alleen verkrijgbaar bij de gemeente...

  • Verklaring omtrent gedrag

    Als u aan een nieuwe baan begint, kan uw nieuwe werkgever vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Zo’n VOG heet in de volksmond ook wel ‘bewijs van goed gedrag’. Het is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag geen bezwaar oplevert voor uw nieuwe baan. Een VOG is verplicht voor bijvoorbeeld...