Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten

  • Bijstandsuitkering voor dak- en thuislozen

    U kunt een bijstandsuitkering aanvragen als u dak- of thuisloos bent. Dat geldt ook als u gebruik maakt van de maatschappelijke opvang.

  • Multiprobleemhulpverlening en Bemoeizorg

    Gemeente Apeldoorn heeft twee teams voor mensen die langdurig problemen ervaren op meerdere levensgebieden. Het team Multiprobleemhulpverlening en team Bemoeizorg. De problemen zijn complex en niet eenvoudig op te lossen. De teams worden ingeschakeld als eerder betrokken hulpverlening niet verder komt en/of wanneer zorg en ondersteuning worden vermeden.

  • Wat zullen de buren wel niet denken?

    Steeds meer mensen met een psychische kwetsbaarheid verblijven niet in een instelling maar wonen zelfstandig (met begeleiding) in de wijk. Het kan uw directe buurman of buurvrouw zijn of u komt ze tegen in de wijk. Hoe gaat u hier als buurman of buurvrouw mee om? Er bestaan namelijk veel vooroordelen over mensen met een psychische kwetsbaarheid. Lees hier wat u zelf kunt doen in uw buurt.

  • Iemand die de mantelzorg even overneemt

    Soms heeft u als mantelzorger even tijd voor uzelf nodig. Om uit te rusten, andere mensen te zien of andere dingen te doen dan zorgen. Dat kan echter alleen als u de zorg op een vertrouwde en veilige manier kunt overdragen. Zorg die een ander van u overneemt noemen we respijt.

  • Advies- en Meldpunt Verward Gedrag

    Vanaf 1 december 2019 kunnen inwoners en professionals die zich zorgen maken over iemand in hun omgeving terecht bij het Advies- en Meldpunt Verward Gedrag. Het advies- en meldpunt is dagelijks bereikbaar tussen 08.30 en 23.00 uur via 088 933 55 00. Wie belt, wordt door professionals voorzien van advies. Als advies niet volstaat, wordt voor passende opvolging gezorgd. Per 1 januari 2020 kunnen inwoners en professionals hier ook melding doen in het kader van de Wet verplichte ggz (Wvggz).

  • Zorg in natura

    Als u een indicatie heeft van de gemeente kunt u soms kiezen voor zorg in natura (ZIN). U hoeft dan zelf geen administratie bij te houden. Wij regelen de ondersteuning of het hulpmiddel en de betaling ervan rechtstreeks met de aanbieder.