Zoekresultaat 1 - 10 van 50 resultaten

  • Inhuren van extern personeel

    Het inhuren van extern personeel gaat bij de gemeente Alphen aan den Rijn via flextender. Hier publiceert de gemeente alle inhuuraanvragen en komen vraag (vanuit gemeente) en aanbod (door leveranciers) samen. Hoe werkt de online inhuurdesk? Via www.flextender.nl kunnen zelfstandige professionals en overige leveranciers zich inschrijven en reageren op aanvragen. Tijdens het uitvoeren van de opdracht loopt ook de gehele contractafhandeling, urenregistratie en facturatie online via flextender. Voordelen voor u als zelfstandige professional of leverancier: inzicht in de inhuurbehoefte van de gemeente een actieve benadering door de gemeente met alle aanvragen op de door u bij inschrijving aangegeven vakgebieden u kunt aangeven voor welke vakgebieden u aanvragen wenst te ontvangen u levert zelf uw bedrijfsgegevens aan en kunt deze ook zelf up to date houden, zodat u optimaal kunt aanbieden op aanvragen van de gemeente uren en facturen worden online opgemaakt, goedgekeurd, verstuurd en betaald De Inhuurdesk is ingericht als een Dynamisch Aankoop Systeem (DAS). Uiteindelijke gunningen worden ook via de DAS door de gemeente bekend gemaakt.

  • Voornemen huwelijk of partnerschap melden

    Als u wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, dan meldt u dit bij de gemeente waar u wilt trouwen. U doet de melding nadat de gemeente de gereserveerde huwelijksdatum per e-mail aan u heeft bevestigd.

  • Parkeervergunning voor bewoners en bezoekers

    Een parkeervergunning aanvragen voor Centrum, Kerk en Zanen, Carmenplein, Aïdaplein of Cornelis de Vlamingstraat. Voor het Centrum en Kerk & Zanen kan 1 bezoekersregeling per adres worden aangevraagd. Voor de andere wijken kan geen bezoekersregeling aangevraagd worden. Er wordt gebruik gemaakt van digitale kentekenregistratie. Scanvoertuigen controleren of kentekens van geparkeerde auto's in de straat een vergunning hebben of dat bezoek is aangemeld. De parkeervergunning of bezoekersregeling vraagt u aan bij Parkeerservice.

  • Huisvestingsvergunning

    Een huisvestingsvergunning is bedoeld om schaarse goedkopere huurwoningen beschikbaar te houden voor de juiste doelgroep en om onrechtmatige bewoning aan te kunnen pakken. Voor het in gebruik nemen van een sociale huurwoning van een woningcorporatie of een woonwagenstandplaats tot de huurprijsgrens vraagt u een huisvestingsvergunning aan bij uw verhuurder. Wilt u een woning huren? Bent u op zoek naar een (sociale) huurwoning in de regio Holland Rijnland? Kijkt u dan op www.hureninhollandrijnland.nl.

  • Restafval

    Restafval is al het huishoudelijk afval dat niet gescheiden kan worden ingeleverd. U gooit het weg in de ondergrondse restafvalcontainer of in uw eigen restafvalcontainer.  Restafval in de ondergrondse container Gooit u uw restafval in de ondergrondse afvalcontainer, maak dan gebruik van afvalzakken van maximaal 60 liter. Groter past niet in ondergrondse container. Restafval in uw eigen restafvalcontainer Bied restafval op de juiste dag aan en zet de container voor 07:30 uur buiten op de aangewezen plek. Stamp het afval niet aan en stop er niet meer dan 70 kg in. Plaats de container aan de rand van de weg met de wielen richting de weg. Afval dat naast de container staat wordt niet meegenomen. Restafval dat niet in de container past, valt onder grofvuil. Dit levert u gescheiden inleveren bij afvalbrengstation Ecopark DeLimes. U kunt grofvuil of grof tuinafval ook laten ophalen. Nog bruikbare spullen kunt u aanbieden bij Stichting Kringloop.

  • Inkoop- en inhuurvoorwaarden

    De algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten, gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT en algemene inhuurvoorwaarden van Gemeente Alphen aan den Rijn: Algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (pdf, 404 kB) Gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT (GIBIT) (pdf, 159 kB)

  • Recht op gedenkplaatje overboeken

    Wanneer de persoon die het recht op het gedenkplaatje heeft is overleden, dan kunnen nabestaanden het recht laten overboeken op hun naam.

  • Particulier urnengraf of urnennis

    Wilt u as van een overledene bijzetten op een begraafplaats van de gemeente? Dan kunt u de urn plaatsen op een urnengraf of in een nis in urnenmuur. Voor het plaatsen van een urn betaalt u grafrechten. Plaatsen van een urn op een urnengraf is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Plaatsen van een urn in een urnennis is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats Vrederust in Benthuizen Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Begraafplaats Buitendorp in Zwammerdam

  • Aangifte levenloos geboren kind

    Is uw kind levenloos geboren na een zwangerschap van 24 weken of langer? U doet hiervan aangifte in de gemeente waar de geboorte plaatsvond. Bij een zwangerschap korter dan 24 weken is het niet verplicht om aangifte te doen, maar mag wel. Maak voordat u langskomt eerst telefonisch een afspraak via 14 0172. U neemt mee naar de afspraak: geldig legitimatiebewijs verklaring van arts of verloskundige over het overlijden van uw kind doktersverklaring of verklaring van bevalling bij een zwangerschap korter dan 24 weken trouwboekje of partnerschapsboekje als u de geboorte of het overlijden hierin wilt laten bijschrijven eventueel een akte van erkenning als er geen huwelijk of partnerschap is Wie mag aangifte doen: vader of moeder iemand anders die bij de bevalling aanwezig was medewerker van het ziekenhuis of uitvaartverzorger Als uw kind kort heeft geleefd Als uw kind binnen 3 dagen na de geboorte is overleden, doet u: geboorteaangifte in de gemeente waar uw kind is geboren overlijdensaangifte in de gemeente waar uw kind is overleden Begraven of cremeren Na een zwangerschap van 24 weken of langer bent u verplicht om een levenloos geboren kind te begraven of te cremeren. Registratie levenloos geboren kind Als uw kind levenloos geboren is of kort heeft geleefd, kunt u bij de gemeente een verzoek indienen uw kind op te laten nemen in de Basisregistratie Personen (BRP). Het kind wordt daarmee geregistreerd als uw kind. Dit is ook mogelijk voor kinderen die in het verleden zijn geboren. Lees meer over Registratie levenloos geboren kind.

  • Het Anker

    In het hart van Hazerswoude-Rijndijk staat het oude buurthuis Het Anker. In totaal komen er 50 nieuwe huurappartementen op de locatie van Het Anker en het terrein er naast. De bijzondere architectuur van Het Anker blijft daarbij bewaard. Wat wordt er gebouwd De nieuwe appartementen zijn vooral bedoeld voor ouderen en starters. Verhuurder Habeko Wonen verdeelt de woningen onder 75% sociale huur en 25% middenhuur. Omwonenden en geïnteresseerden kunnen over het plan meepraten tijdens drie buurtbijeenkomsten. Voorlopige planning 1e buurtbijeenkomst (toelichten plan) – februari 2023 2e buurtbijeenkomst (dieper ingaan op thema’s) – maart/april 2023 3e buurtbijeenkomst (hoe gaat het nu verder) – april/mei 2023 Haalbaarheidsonderzoeken – februari t/m mei 2023 Start bouw appartementen – najaar 2024 Oplevering appartementen – voorjaar 2026 Meer informatie Heeft u vragen over het plan, de vergunningen of de inrichting van het terrein? Stuur dan een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl. Heeft u vragen over de nieuwe huurappartementen? Of wilt u zich aanmelden voor de buurtbijeenkomsten? Stuur dan een e-mail naar Habeko Wonen.