Zoekresultaat 1 - 10 van 18 resultaten

  • Bezwaar tegen parkeerbon (naheffingsaanslag parkeerbelasting)

    Vind je dat je ten onrechte een parkeerbon (naheffingsaanslag parkeerbelasting) hebt ontvangen? Dan kun je binnen 6 weken na de datum die op de aanslag staat online een bezwaar indienen tegen de naheffingsaanslag.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woon je in Eindhoven, maar heb je niet de Nederlandse nationaliteit en kun je van je eigen land geen paspoort krijgen? Dan kun je in bepaalde gevallen bij ons een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Met een vreemdelingenpaspoort kun je naar alle landen reizen, behalve het land van herkomst.

  • Digitale belastingbalie

    Via de digitale belastingbalie kun je:jouw eigen gegevens bekijken en aanpassen;jouw belastingaanslag(en) betalen door het afgeven van een machtiging tot automatische incasso, of met iDEAL;bezwaar maken tegen een belastingaanslag;kwijtschelding van betaling vragen. Om te kunnen inloggen bij de digitale belastingbalie heb je DigiD nodig. Ben je ondernemer? Gebruik dan je RSIN (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer) + aanslagnummer.

  • Rijbewijs

    Is jouw oude rijbewijs bijna verlopen? Je kunt de aanvraag voor een verlenging online starten of aan de balie. Voor het afhalen van je rijbewijs hoef je geen afspraak te maken. Ben je geslaagd voor jouw rijexamen? Maak dan een afspraak om aan de balie je rijbewijs aan te vragen. Aanvragen kan vanaf de dag nadat je geslaagd bent. Bij de aanvraag moet de aanvrager persoonlijk aan de balie verschijnen.

  • Huisnummer aanvragen en straatnaamsuggestie doen

    De gemeente moet elke standplaats, elke ligplaats en gebouwen een huisnummer geven. Wanneer een omgevingsvergunning is aangevraagd, nemen we het toekennen van een huisnummer automatisch mee. Wil je een (extra) huisnummer of heb je geen omgevingsvergunning nodig? Vraag dat dan online bij ons aan.Ook is het onze taak om nieuwe straten een naam te geven. Heb je een idee voor de naam van een nieuwe straat? Geef het dan ook online aan ons door.

  • Omgevingsplanactiviteit bouwwerken

    De omgevingsvergunning voor verschillende activiteiten is een totale vergunning op het gebied van bouwen, milieu, natuur en ruimte. De omgevingsvergunning vervangt verschillende losse vergunningen, zoals de bouwvergunning, sloopvergunning, kapvergunning en milieuvergunning. In het Omgevingsloket check je online of je een vergunning nodig hebt, een melding moet doen, of informatie moet aanleveren aan de overheid. Indien nodig, kun je via het Omgevingsloket ook de vergunning aanvragen, de melding doen of de aanvullende informatie doorgeven. Het Omgevingsloket bevat ook informatie over welke regels er gelden op de plek waar je iets wilt veranderen. Meer informatie over het Omgevingsloket vind je op de pagina Vergunningen.

  • Wet open overheid (Woo)

    De Wet open overheid (Woo), opvolger van de Wet Openbaarheid van bestuur (Wob) regelt het recht op informatie over hoe de overheid handelt en hoe besluiten zijn genomen. Als gemeente verstrekken wij uit eigen beweging al veel informatie. Maar misschien wil jij nog iets anders of iets specifieks weten? Je kunt dan een verzoek doen tot openbaarmaking van bepaalde overheidsinformatie. Dat heet een Woo-verzoek. Je kunt ook in contact komen met onze informatiecontactpersoon. Die kan je helpen om aan informatie te komen, vaak ook zonder dat je daarvoor een Woo-verzoek hoeft in te dienen.

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Heb jij een Europese gehandicaptenparkeerkaart bestuurder die minimaal 2 jaar geldig is? Dan kun je een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. Deze parkeerplaats is dan gereserveerd voor het kenteken van jouw auto. Andere auto’s mogen hier niet parkeren. Je kunt een gehandicaptenparkeerplaats laten aanleggen bij je woning of je werkadres.

  • Garantstelling en/of logiesverstrekking

    Krijg je iemand uit het buitenland te logeren die op een visum voor een kort verblijf naar Nederland wil komen? Misschien sta je zelfs garant voor deze persoon? Dan heeft hij of zij een door jou ondertekend Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking nodig. Zo'n bewijs is maximaal 3 maanden geldig. Je kunt het formulier bij de IND downloaden en een afspraak maken om het te laten legaliseren.

  • Legaliseren handtekening

    Als je moet bewijzen dat je handtekening op een document van jou is, dan kun je je handtekening bij ons laten legaliseren. Je ondertekent het document (zoals een bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking, notariële aktes, kopie legitimatiebewijs) dan in bijzijn van een van onze medewerkers. Hij of zij controleert je handtekening aan de hand van je identiteitsbewijs. Komen de handtekeningen overeen, dan zet hij of zij een stempel op het document en is je handtekening gelegaliseerd. Maak online een afspraak voor het legaliseren of telefonisch via 14040.