Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan in de gemeente waar u woont. U kunt dit alleen voor uzelf doen. Ook kinderen komen zelf (mee) voor hun aanvraag én voor het afhalen. Bij de aanvraag rekent u de kosten af en maken we een afspraak voor het afhalen. Uw nieuwe paspoort ligt na 5 werkdagen voor u klaar en kunt u ook…

  • Geheimhouding / inkijken persoonsgegevens

    Heeft u uw gemeente gevraagd om geheimhouding? Dan mag zij uw persoonsgegevens niet doorgeven aan: de stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA) organisaties die gezondheidszorg verlenen aan patiënten in een instelling organisaties die gerechtelijke werkzaamheden uitvoeren organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens zou willen geven op basis van een gemeentelijke verordening. Bijvoorbeeld een sportvereniging of een goed doel, zoals het Rode Kruis. U kunt…

  • Overlijdensaangifte

    Aangifte doen van het overlijden van een persoon is verplicht. Meestal regelt een uitvaartondernemer de aangifte van overlijden. Als uitvaartondernemer doet u de aangifte van het overlijden digitaal. Wilt u als nabestaande het zelf regelen? U doet de aangifte in onze gemeente als de persoon in Etten-Leur is overleden. Maak hiervoor eerst een afspraak. De gemeente geeft het overlijden door…

  • Handhaving

    In Nederland zijn er veel wetten en regels waar iedereen zich aan moet houden. De gemeente controleert of iedereen zich aan deze wetten houdt. Als iemand de regels overtreedt, wordt die persoon daarop aangesproken. Handhavingstraject Als een situatie niet opgelost kan worden, start de gemeente een officieel handhavingstraject. Dit traject zorgt ervoor dat de regels uiteindelijk worden nageleefd. Hieronder staan…

  • Verhuizing

    Als u verhuist, dan meldt u dit bij de gemeente waar u gaat wonen. Doe dit uiterlijk binnen 5 dagen, nadat u verhuisd bent. Eerder doorgeven kan ook. Maximaal 4 weken van tevoren. Andere overheidsinstanties, zoals bijvoorbeeld de Belastingdienst, krijgen uw nieuwe adres ook door en zijn dus op de hoogte van uw verhuizing. Op dit moment kunt u uw verhuizing…

  • Verkoop panden en kavels

    Bekijk hier de actuele verkopen en/of gronduitgiftes. Bekendmaking voorgenomen verkoop Lange Brugstraat 77 Bekendmaking voorgenomen gronduitgifte nabij Lokkerdreef 35 Bekendmaking voorgenomen verkoop grenzend aan Haansberg 3 Bekendmaking voorgenomen verkoop nabij Spinetstraat 46    

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in de gemeente Etten-Leur bent ingeschreven. Het bevat uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats en een aantal aanvullende gegevens. Vraag bij de instantie waarvoor u een uittreksel aanvraagt welke gegevens er nog meer op het uittreksel moeten staan. U kunt uw uittreksel digitaal aanvragen. Hiervoor heeft u uw…

  • Subsidie zonnepanelen huurders Alwel

    Huurt u een woning via Alwel en wilt u besparen op uw stroomkosten? De gemeente en Alwel vinden het belangrijk om inwoners te ondersteunen bij het zelfstandig opwekken van energie. Daarom komt een subsidie beschikbaar van € 150,- voor het laten installeren van zonnepanelen. De subsidie vraagt u online aan met uw DigiD. De Regeling Waarom € 150,-? Dit is…

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Met een gehandicaptenparkeerkaart kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen in de buurt van uw woning. Alleen u mag uw auto daar neerzetten. U kan, als u eigenaar en bestuurder bent van een auto, een gehandicaptenparkeerplaats online aanvragen met DigiD. Als u een passagierskaart heeft, dan gelden er andere regels voor het aanvragen van een parkeerplaats. Bel dan eerst met ons via…

  • Akte of uittreksel voor advocaat en notaris

    Heeft u beroepsmatig een akte of uittreksel nodig, dan kunt u deze online aanvragen met eHerkenning. Als u niet over eHerkenning beschikt is het ook mogelijk om de aanvraag per post in te dienen. Adres: postbus 10100, 4870 GA Etten-Leur. Kosten Uittreksel uit de BRP Afschrift Burgerlijke stand