Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Emigreren of lang in het buitenland verblijven

    Emigreert u vanuit Halderberge naar het buitenland? Of verwacht u minimaal acht maanden in het buitenland te gaan wonen? Dan moet u dat melden bij de gemeente. U kunt uw vertrek vanaf 5 dagen voor vertrekdatum doorgeven. Meld uw emigratie eenvoudig digitaal.

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap, overlijdensakte, echtscheidingsakte en attestatie de vita. Vraag dit product digitaal aan door op de rode knop te klikken.

  • Garantstelling of logiesverstrekking

    Een garantstelling of logiesverstrekking is een verklaring waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Deze verklaring is soms nodig bij een visumaanvraag. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de betreffende persoon. Ga wel eerst naar de gemeente om uw handtekening te legaliseren. U maakt daarvoor een afspraak.

  • Legaliseren handtekening

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt

    Geef zo snel mogelijk door dat uw paspoort kwijt of gestolen is bij de gemeente. U hoeft geen melding te maken bij de politie. Is het paspoort of de identiteitskaart vermist van uw kind onder de 12 jaar? En heeft u het gezag? Ook dan moet u dit melden bij de gemeente. Geef aan in het veld 'Duidelijke omschrijving wat er gebeurd is' dat het gaat een paspoort of identiteitskaart van uw kind jonger dan 12 jaar.

  • Naamgebruik veranderen

    U staat met uw eigen achternaam ingeschreven bij de gemeente. Bent u getrouwd, gescheiden of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan kunt u ervoor kiezen een andere naam te gebruiken, u wordt dan aangeschreven met deze naam.

  • Overlijden

    Als iemand in de gemeente Halderberge overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de uitvaartverzorger. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op.

  • Meteen melden

    Is er iets kapot bij u in de buurt? Bijvoorbeeld een lantaarnpaal of stoeptegel? Is er iets kapot in uw woonomgeving? Of hebt u ergens last van, bijvoorbeeld overlast van een evenement? Meld het ons meteen. Geef ook uw melding door over veiligheid in uw buurt. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daarom vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of als u een wapenvergunning wilt aanvragen. U maakt hiervoor een afspraak.