Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Als er iemand is overleden in Hoorn, moet dit worden aangegeven bij de gemeente. Meestal regelt de uitvaartondernemer dit. Als u zelf aangifte wilt doen, bespreekt u dit met de uitvaartverzorger. Na overlijden moet iemand na minimaal 36 uur en uiterlijk binnen 6 werkdagen worden begraven of gecremeerd....

  • Standplaats voor een markt

    De gemeente organiseert weekmarkten en jaarmarkten. Ondernemers kunnen een standplaats voor een markt aanvragen. Standplaats aanvragen Heeft u vragen? Of wilt u meer informatie over het aanvragen van een standplaats voor op een markt? Stuur dan een e-mail naar marktdienst@hoorn.nl .

  • Pand- en perceelinformatie

    Wilt u een huis kopen? Dan is het belangrijk om te weten of er publiekrechtelijke beperkingen op rusten. Dit kunt u opvragen via  de website van het Kadaster.  Voorbeelden van publiekrechtelijke beperkingen op een pand of stuk grond zijn: een verbod om te verbouwen; een kapverbod; (bouw)voorschriften;...

  • Omgevingsvergunning voor bouwen, en verbouwen

    Heeft u bouw- of verbouwplannen? Dan heeft u meestal een omgevingsvergunning nodig. Controleer of u een vergunning nodig heeft Controleer dit  via het Omgevingsloket . Na de vergunningscheck zijn er twee mogelijkheden: 1: Ik heb een vergunning nodig 2: Ik heb mogelijk een vergunning nodig Ik heb een...

  • Markten in Hoorn

    De gemeente organiseert verschillende markten. De weekmarkten zijn op: Dinsdag in de Kersenboogerd, op het Betje Wolffplein (van 8.30 uur tot 16.00 uur).  Woensdag in de Risdam, bij winkelcentrum de Huesmolen (van 8.30 uur tot 16.00 uur). Zaterdag in de binnenstad (van 9.00 uur tot 17.00 uur).

  • Bekendmakingen

    De gemeente Hoorn neemt regelmatig besluiten over zaken die gevolgen kunnen hebben in uw buurt. Bijvoorbeeld: een wijziging van het omgevingsplan. Sinds 1 januari 2024 is er één omgevingsplan voor Hoorn. Dit bestaat uit alle bestemmingsplannen een vergunning voor een evenement een verbouwing of...

  • Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren. U kunt deze alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Denk aan: uittreksels uit de Basisregistratie personen (BRP)  afschriften uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte,...

  • Brandveilig gebruik bouwwerken

    U heeft een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruik nodig, als u eigenaar of beheerder bent van bijvoorbeeld een hotel, basisschool of zorginstelling. Vroeger heette dit de gebruiksvergunning. Melding brandveilig gebruik Voor het gebruik van andere gebouwen hoeft u mogelijk alleen een melding...

  • Afval

    U mag uw huisvuil vanaf 22:00 uur voor de inzameldag op de daarvoor aangewezen plek buiten plaatsen. Doe dit in ieder geval voor 07.30 uur. De afvalbakken moeten voor 21.00 uur weer binnen zijn. Wanneer wordt welk huisvuil opgehaald? Bekijk hiervoor de afvalkalender van HVC . U kunt ook de  de HVC-app...

  • Asbest verwijderen

    Als u asbest gaat verwijderen, moet u een sloopmelding doen. Soms heeft u ook een vergunning nodig. Dit kunt u controleren met de vergunningcheck op het Omgevingsloket. U kunt ook een melding maken of een omgevingsvergunning aanvragen via het Omgevingsloket. In de onderstaande situaties heeft u altijd...