Zoekresultaat 1 - 10 van 17 resultaten

  • Waarmerken kopie of afschrift

    Soms hebt u voor formele transacties een gewaarmerkt afschrift of gewaarmerkte kopie van een document nodig. Dit is een verklaring dat het afschrift (of de kopie) overeenstemt met het origineel.

  • Standplaats markt aanvragen

    Wilt u een plaats op de markt hebben? Dan vraagt u een marktplaatsvergunning aan bij de gemeente. Dit geldt voor een dagmarkt, weekmarkt en jaarmarkt, zoals een kerstmarkt.

  • Kabels en leidingen leggen in openbare grond

    Kabels en leidingen in de grond mag u alleen leggen in openbaar gebied. Dit moet u eerst melden bij het Kadaster. Als u boven de grond kabels en leidingen wilt plaatsen, dan hebt u een omgevingsvergunning nodig.

  • Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking

    Voor een bezoek aan Nederland hebben sommige buitenlandse bezoekers een visum nodig. Om dit visum te krijgen is in een aantal gevallen een garantverklaring vereist. In het bewijs verklaart u waarom u de persoon hebt uitgenodigd.

  • Voorwerpen op of aan de openbare weg plaatsen

    Gaat u bouwen, slopen of verbouwen en dient u daarvoor een container te plaatsen en kan dit niet op eigen terrein? Staat de container er maximaal 30 dagen? In dat geval kunt u een aanvraag doen.

  • Spoedaanvraag paspoort of Nederlandse identiteitskaart

    Kunt u geen week wachten op uw nieuwe paspoort of identiteitskaart? Dan kunt u gebruik maken van een spoedprocedure. Als u de spoedaanvraag voor 15.00 uur indient, kunt u het reisdocument (meestal) na twee werkdagen weer ophalen. 

  • Rijbewijs aanvragen of verlengen

    Als u staat ingeschreven bij de gemeente Huizen, kunt u een rijbewijs aanvragen bij Burgerzaken.

  • Handtekening legaliseren

    Bij de gemeente kunt u uw handtekening onder een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd.

  • Milieuvergunning of melding Activiteitenbesluit

    Het Activiteitenbesluit milieubeheer is de officiële naam voor het ‘Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer’. Voor het indienen van een vergunning of een melding Activiteitenbesluit kunnen bedrijven terecht bij het Omgevingsloket.

  • Paspoort en Nederlandse identiteitskaart

    Het aanvragen en ophalen doet u zelf, bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Het paspoort ligt na 5 werkdagen voor u klaar. Kinderen moeten meekomen bij het aanvragen en ophalen van hun eigen paspoort en/of identiteitskaart.