Zoekresultaat 1 - 10 van 221 resultaten

  • Geluidsoverlast

    Bij ernstige geluidsoverlast in de openbare ruimte belt u onze meldkamer. Bijvoorbeeld als u last hebt van luidruchtige mensen op straat, in een park of op het water. Een handhaver komt dan zo gauw mogelijk. Minder urgente problemen meldt u online. Zoals lawaai van een brug of een irritante bromtoon waarvan u niet weet waar die vandaan komt.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Subsidie voor activiteiten

    Wilt u subsidie aanvragen om iets te organiseren voor inwoners van Haarlem? Kijk dan eerst of deze activiteit valt in 1 van onze subsidieregelingen. Als dit niet zo is, kunt u algemene subsidie online aanvragen. Dit kan ook als organisatie of vereniging. Doe minimaal 8 weken van tevoren de aanvraag. Als het gaat om een activiteit die jaarlijks terugkomt, vraagt u de subsidie uiterlijk 31 augustus van het voorafgaande jaar aan.

  • Andere achternaam gebruiken

    U meldt online dat u de achternaam van uw partner wilt gaan gebruiken. Of dat u juist weer de naam gebruikt die u bij uw geboorte hebt gekregen, bijvoorbeeld na een scheiding. Na uw melding schrijft de overheid u voortaan aan met de gekozen achternaam.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Verlies of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart meldt u online. Eerst meldt u de vermissing. Daarna vraagt u een nieuw document aan.

  • Betaaldata uitkering

    U krijgt uw bijstandsuitkering iedere maand aan het eind van de maand op uw rekening. Rond dit moment sturen we ook de uitkeringsspecificatie. Daarop ziet u hoe wij het bedrag van uw uitkering hebben berekend. Het kan 1 werkdag duren voordat het geld op uw rekening staat. Dit hangt af van uw bank.

  • Als inwoner woonruimte en hulp aanbieden

    Omdat er niet genoeg noodopvang is, is er zelfstandige woonruimte nodig. U kunt als inwoner helpen om een beschikbare ruimte door te geven. Ook zijn er verschillende organisaties waar u zich als vrijwilliger kunt melden.

  • Objectinformatie gebouwen

    U kunt het bouwjaar, de bestemming en andere informatie opzoeken over een pand of woning.

  • Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering

    Hebt u een uitkering en krijgt u daar andere inkomsten bij? Zoals een tijdelijk salaris, een erfenis of eenmalige pensioenuitkering? Dan bent u verplicht dit te melden. Ook wijzigingen in uw woonsituatie geeft u aan ons door. Zoals een verhuizing, als u gaat samenwonen, geboorte van een kind of uitschrijving van iemand op uw adres. U vult de verklaring online in, iedere maand voor de 15e van die maand.

  • Vakantieverhuur registreren

    Als u een Bed & Breakfast (B&B) begint in uw woning of als u uw hele huis verhuurt aan toeristen, bent u verplicht dit te laten registreren. U vraagt hiervoor een registratienummer aan bij het landelijke registratiesysteem voor toeristische verhuur. Dit nummer moet in al uw verhuuradvertenties staan, zoals op Airbnb of Booking.com. Verhuurt u uw hele woning? Vanaf 1 november 2022 moet u bij het landelijk registratiesysteem elke overnachting vooraf melden.