Zoekresultaat 1 - 10 van 55 resultaten

  • Overlijden, aangifte

    Bij een overlijden moet daar verplicht aangifte van gedaan worden in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartondernemer dit.

  • Paspoort / identiteitskaart, kwijt of gestolen

    Wanneer een paspoort of identiteitsbewijs kwijt of gestolen is, kan een nieuwe aangevraagd worden. Verschillende scenario's zijn mogelijk.

  • Kind adopteren

    Voor het adopteren van een kind moet een verzoek gedaan worden bij de rechtbank. Daarnaast moet er veel geregeld worden. Dit verschilt per situatie.

  • Waarmerken kopie of afschrift

    De gemeente kan van bepaalde documenten een gewaarmerkte kopie afgeven. Deze documenten zijn in verschillende situaties nodig.

  • Briefadres

    Als iemand geen vast woonadres heeft, kan tijdelijk ingeschreven worden op een ander adres. Op dit adres wordt dan de post ontvangen.

  • Uitkering voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (IOAW)

    Mensen die vóór 1 januari 1965 geboren zijn en na hun 50ste werkloos zijn geworden, kunnen een IOAW-uitkering krijgen. Hierbij gelden voorwaarden.

  • Paspoort

    Een paspoort is een reis- en identiteitsbewijs dat persoonlijk aangevraagd moet worden. Er zijn verschillende soorten paspoorten.

  • Geregistreerd partnerschap

    De relatie met een partner kan officieel vastgelegd worden in een geregistreerd partnerschap. Dit moet gemeld worden bij de gemeente.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    In een bewijs van Nederlanderschap staat dat iemand de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit bewijs kan om verschillende redenen aangevraagd worden.

  • Verhuizing doorgeven

    Een verhuizing of emigratie moet worden doorgegeven aan de gemeente. Gebeurt dit niet, dan heeft dit (financiële) gevolgen.