Zoekresultaat 1 - 10 van 65 resultaten

  • Handhavingsverzoek milieu

    Als u denkt dat iemand zich niet aan de milieuregels houdt, geeft u dit door aan de gemeente. Dit doet u met een verzoek om handhaving. Het gaat bijvoorbeeld om illegaal afval storten of opzettelijke milieuvervuiling, zoals: Bodem (vervuiling). Lucht (verontreiniging). Geluid (geluidsoverlast). Nadat uw handhavingsverzoek is binnengekomen, kijkt de gemeente of de milieuregels worden overtreden. Als dit het geval is, mag de gemeente maatregelen nemen. De gemeente kan: Een boete uitdelen. De overtreder dwingen om de milieuregels na te leven (bestuursdwang of dwangsom). Besluiten om de vergunning in te trekken. Ook mag de gemeente aan de politie vragen strafrechtelijk op te treden. Handhavingsbeleid Het integraal handhavingsbeleid vastgesteld door de gemeenteraad. Hierin staat voor de verschillende taakvelden de prioriteiten en uitgangspunten voor toezicht en handhaving. In het handhavinguitvoeringsprogramma staan de jaarlijks gestelde doelen zo concreet mogelijk geformuleerd.

  • Briefadres

    Het is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven. Onder anderen bij: Verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg. Instellingen voor kinderbescherming. Penitentiaire instellingen. Ontbreken van een woonadres. Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en mag geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres moet schriftelijk toestemming geven.  Afspraak maken voor het aanvragen van een briefadres Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit). Of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit). Het briefadres is in Nederland. Het briefadres is geen postbus. Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente. U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.

  • Bouwstoffen

    Bouwbedrijven moeten een melding maken van de bouwstoffen die zij gebruiken. Voor bijvoorbeeld de bouw van een weg of brug. Het gaat om bouwstoffen zoals: Primaire (geen afval) stoffen (grond en bouwstoffen), bijvoorbeeld: betonproducten zoals cellenbeton, klinkers en kalkzandsteen klei- en zandachtige materialen zoals baggerspecie, grind, ophoogzand en grond Secundaire (wel afval) stoffen, bijvoorbeeld: brekerzand, zeefzand, slakken of menggranulaat. Deze bouwstoffen moeten aan regels voldoen, die staan in het Besluit bodemkwaliteit. Dit is om de bodem en grond schoon te houden. Wij moedigen hergebruik van afvalstoffen aan. Particulieren zijn vrijgesteld.

  • VOG voor vrijwilligers

    Zet u zich als vrijwilliger in binnen of buiten de gemeentegrens? Heeft u daarvoor een verklaring omtrent gedrag (VOG) nodig? Dan is deze voor u als inwoner van de gemeente Putten soms gratis verkrijgbaar. De VOG is gratis als de vereniging of instelling voldoet aan een aantal voorwaarden.  Aanvragen via Justis Werkt uw vrijwilligersorganisatie (bijvoorbeeld sportvereniging) met kinderen en/of mensen met een verstandelijke beperking? De VOG is gratis aan te vragen via de dienst Justis. Kijk voor meer informatie op www.justis.nl (de screeningsautoriteit van het Ministerie van Veiligheid en Justitie). Aanvragen via de gemeente De VOG is gratis aan te vragen bij de gemeente wanneer u werkt met andere kwetsbare groepen, zoals: Chronisch zieken Asielzoekers Zorgbehoevende ouderen Verslaafden Dak-/thuislozen Personen met een psychische/lichamelijke beperking En voldoet aan de onderstaande voorwaarden. Voorwaarden De organisatie staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. De organisatie bestaat voor minimaal 70% uit vrijwilligers en is een echte vrijwilligersorganisatie. Welzijnsorganisaties, scholen, naschoolse opvang, peuterspeelzalen en organisaties met een winstoogmerk tellen dus niet mee. De vrijwilligers die voor de organisatie werken, zijn niet volgens andere wet- of regelgeving verplicht om een VOG aan te vragen. De aanvraag valt niet onder de bestaande rijksregeling via dienst Justis. Vrijwilligers binnen de organisatie werken met kwetsbare groepen. De organisatie laat zien dat er beleid is om (seksueel) grensoverschrijdend gedrag te voorkomen. De Nederlandse organisaties vrijwilligerswerk (www.nov.nl), hebben tips hoe vrijwilligersorganisaties veiligheidsbeleid kunnen maken en uitvoeren.   Aanvraagformulier VOG voor vrijwilligers downloaden (PDF) Afspraak maken voor het aanvragen van een VOG voor vrijwilligers

  • Informatie koopzondagen

    In de Verordening voor de openingstijden van winkels geeft de gemeenteraad geen ontheffing voor koopzondagen.

  • Aangifte (her)vestiging vanuit het buitenland

    Komt u vanuit het buitenland in Nederland wonen? Geef uw (her)vestiging aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor personen met de uitschrijving "Vertrek onbekend waarheen". Afspraak maken voor het aangeven van uw (her)vestiging vanuit het buitenland Voorwaarden Verhuist u met uw hele gezin naar Nederland? Uw partner en uw kinderen moeten zich persoonlijk inschrijven.

  • Aanvraag huisvesting onderwijs

    Bent u een schoolbestuur en wilt u voorziening voor uw school aanvragen? De volgende voorzieningen kunt u voor uw school bij de gemeente aanvragen: Nieuwbouw Vervangende nieuwbouw Uitbreiding huisvesting Inrichting van scholen en gymzalen Huren van sportterreinen Constructiefouten herstellen Aanvraag huisvesting onderwijs (PDF)

  • Straatverlichting

    U kunt klachten en meldingen over kapotte straatverlichting doorgeven aan de gemeente. Bijvoorbeeld over beschadigde lantaarnpalen en de tijden dat de verlichting aan of uit is. Het onderhoud gebeurt volgens een afgesproken planning. Daarom pakken wij alleen storingen die de (verkeers-)veiligheid en openbare orde in gevaar brengen direct aan. Ziet u dat de openbare verlichting het niet meer doet? Geef dit dan aan ons door via www.putten.nl/melding. U kunt tijdens kantooruren ook bellen met de Servicebalie via telefoonnummer (0341) 359 611. De storing meldt u door de straatnaam en het nummer van de lichtmast door te geven. Dit nummer staat op ongeveer 2 meter hoogte op te mast. U herkent het nummer aan de zwarte cijfers op een gele achtergrond. Hierdoor is de precieze plaats van de lichtmast bekend. Wij kunnen dan gericht opdracht geven de kapotte verlichting te repareren. Het is onmogelijk om alle storingen afzonderlijk op te lossen. Wij bundelen daarom de binnengekomen meldingen. Eens per twee weken worden de reparaties uitgevoerd. 's Avonds of in het weekend een storing? In geval van een noodsituatie kunt u buiten kantoortijden bellen naar het storingsnummer 088 396 6477. Dit nummer is niet bedoeld voor het melden van één kapotte lantaarnpaal. Bij één van de volgende situaties kunt u het storingsnummer bellen: Bij één of meerdere hele straten of een hele woonwijk brandt de openbare verlichting niet. Er is een lichtmast aangereden en deze staat of ligt gevaarlijk op de grond. Er hangt een armatuur los bij een lichtmast. Bij vandalisme waarbij een gevaarlijke situatie ontstaat voor verkeer of omgeving. Als een deurtje van een lichtmast eruit is en de bedrading zichtbaar is. Bij een melding graag het lichtmastnummer doorgeven. En bij een grotere storing graag meerdere lichtmastnummers aangeven. Dit is van belang voor de storingsmonteur om de juiste gegevens te hebben. Anonieme meldingen worden telefonisch niet aangenomen.

  • Automatische incasso gemeentelijke belastingen

    Automatische incasso biedt voordelen voor u. Zo bent u altijd op tijd met uw betaling en u heeft er geen omkijken naar. Het bedrag betaalt u gespreid over meerdere keren. Kiest u voor een automatische incasso? De gemeente schrijft het bedrag rond de 25e dag van de maand automatisch af van uw rekening. De automatische incasso blijft lopen totdat u deze zelf stop zet. Automatisch incasso aanvragen Vraag de automatische incasso aan binnen twee weken na ontvangst van de aanslag. Een machtiging is geldig voor onbepaalde tijd. Automatische incasso aanvragen via DigiD Betalingstermijnen Een totaalbedrag van meer dan € 100,00 schrijven wij af in 9 maandelijkse delen. Bedragen tot € 100,00 schrijven wij in 2 keer af van uw rekening. Van maart t/m november. Forensenbelasting incasseren wij altijd in 2 keer, wat de hoogte van het bedrag ook is. De machtiging geldt voor de aanslagen:  onroerende-zaakbelasting afvalstoffenheffing rioolrecht forensenbelasting Automatisch incasso wijzigen Automatische incasso wijzigen via DigiD Automatisch incasso stopzetten Automatische incasso stopzetten via DigiD Contactgegevens T (0341) 359 601 E belastingen@putten.nl

  • Verslavingszorg

    Het kan zijn dat u problemen hebt die voortkomen uit een verslaving. Misschien kunt u niet stoppen met roken, drinken, het gebruiken van drugs of medicijnen. Ook gokken en andere kansspelen kunnen verslavend zijn. Bent u verslaafd, kent u mensen die dat zijn of hebt u overlast van de verslaving van anderen? Zoek hulp als dat nodig is, ook als het alleen om preventie gaat. Tactus Verslavingszorg T 088 382 28 87 Infolijnen Alcohol infolijn: 0900 500 2021 Drugs infolijn: 0900 1995 Gokken infolijn: 0900 217 7721 Roken infolijn: 0900 500 2025 (voor jongeren) Roken infolijn: 0900 9390 (voor ouderen) ​Contactgegevens Gemeente Putten t.a.v. Samenleving, Postbus 400, 3880 AK PUTTEN. T (0341) 359 611