Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Individuele Studietoeslag

    Veel studenten hebben een bijbaan om de studie te betalen. Voor studenten met een beperking is het vaak niet mogelijk om naast de studie te werken. Voor hen is de studietoeslag, een bedrag van € 762,- per jaar. Een steuntje in de rug om toch te kunnen studeren. U vraagt deze aan via het aanvraagformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Subsidieregister

    In het subsidieregister vindt u alle verleende subsidies van dit jaar en de afgelopen 3 jaar. U kunt per soort subsidie een overzicht maken. U kunt ook naar een bepaalde organisatie of programmabegroting zoeken. Met het subsidieregister laat de gemeente zien waar de subsidies aan besteed zijn. In het register vindt u bij elke toegekende subsidie ook het zogenoemde beleidsprogramma. Bekijk het subsidieregister Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Individuele Inkomenstoeslag

    Als u geen zicht heeft op inkomensverbetering, komt u wellicht in aanmerking voor deze toeslag. De individuele inkomenstoeslag is een vast bedrag dat u eenmaal per 12 maanden kunt aanvragen. U mag zelf bepalen waar u het geld voor gebruikt. U vraagt deze aan via het aanvraagformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Bijstand

    Heeft u niet voldoende geld om rond te komen? Dan komt u misschien in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Deze vraagt u digitaal via de website van Stroomopwaarts aan. Zodra u de uitkering heeft aangevraagd gaat u samen met Stroomopwaarts kijken wat nodig is om aan het werk te komen.

  • Schuldhulpverlening

    Heeft u schulden die u zelf niet meer kunt oplossen? Het team schuldhulpverlening van Stroomopwaarts helpt u bij het op orde krijgen van uw financiële situatie. U vraagt dit aan via het aanmeldformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Gemeentelijke belastingen

    Elk jaar ontvangt u eind februari een aanslagbiljet voor gemeentelijke heffingen zoals afvalstoffenheffing en rioolheffing. De gemeenteraad bepaalt de tarieven elk jaar opnieuw. U ontvangt het aanslagbiljet niet van de gemeente, maar van de Regionale Belasting Groep (RBG). U krijgt een gecombineerde aanslag, waarop zowel de gemeentelijke als de waterschapsbelasting staan. Hoe werkt het? Eind februari ontvangt u van de RBG een aanslagbiljet, via de post of via de Berichtenbox van MijnOverheid. U kunt het bedrag in 1 keer betalen of in termijnen. U kunt via www.derbg.nl zelf digitaal zaken regelen, zoals: instellen automatische incasso betalen via Ideal bezwaar indienen bekijken taxatieverslag / WOZ-waarde bekijken Voor vragen over het lopende belastingjaar kunt u terecht bij de RBG. Zij geven u informatie over afvalstoffenheffing, rioolrechten, OZB, precariobelasting, reinigingsrecht bedrijven, WOZ-waarde. Ook kunt u bij de RBG online uw aanslag gemeentelijke belastingen inzien, bezwaar indienen of uw taxatieverslag inzien Berichtenbox De RBG is aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is een persoonlijke brievenbus voor digitale post van de overheid. U kunt zich aanmelden voor de Berichtenbox op www.mijnoverheid.nl. U ontvangt de aanslag gemeentelijke belastingen dan digitaal, via de Berichtenbox van MijnOverheid. Voor al uw vragen over de gemeentelijke belastingen vanaf het belastingjaar 2014 kunt u bij de Regionale Belasting Groep terecht. Voor vragen over eerdere belastingjaren, kunt u contact opnemen met de gemeente. Lokalelastencalculator Het Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden (COELO) heeft een woonlastenmonitor ontwikkeld op basis van de enquête die de gemeenten ieder jaar invullen. Daarmee is het eenvoudiger om woonlasten te vergelijken met andere gemeenten. Bereken uw gemeentelijke lasten met de COELO lokale-lastencalculator op www.coelo.nl. De rekentool vergelijkt de uitkomst met de lasten in het voorgaande jaar en met de lasten in een andere gemeente naar keuze. Soorten belasting De RBG (Regionale Belasting Groep) heft en int voor de gemeente Vlaardingen de volgende soorten belastingen: onroerende-zaakbelasting, afvalstoffenheffing, rioolheffing, reinigingsrechten, toeristenbelasting, precariobelasting, lijkbezorging, grafrechten (begraafrechten), leges, havengelden. Wat gebeurt er met uw belastinggeld? We gebruiken de opbrengst afvalstoffenheffing om het afval op te laten halen en te verwerken. De opbrengst van rioolrechten wordt gebruikt voor onderhoud van het rioolstelsel. Onroerende-zaakbelasting voor het gebruik van een woning is afgeschaft. Gebruikersbelasting voor niet-woningen wordt nog wel geheven. Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen. U kunt ook bellen met de RBG  via 088 291 1000.

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Vindt u in Vlaardingen iets of u bent iets verloren? Maak hiervan melding via www.verlorenofgevonden.nl. Wij proberen de voorwerpen terug te krijgen bij de eigenaar. Hoe werkt het? U doet melding van het gevonden of verloren voorwerp via www.verlorenofgevonden.nl. U ontvangt een bevestiging van de melding. U kunt een gevonden voorwerp naar het stadskantoor brengen. U kunt het voorwerp ook zelf bewaren. U moet er dan wel voor zorgen dat het in dezelfde staat blijft. De gemeente informeert u: wanneer de gemeente een voorwerp binnenkrijgt dat veel overeenkomsten heeft met uw verloren voorwerp. wanneer de eigenaar van een verloren voorwerp gevonden is en hij/zij het voorwerp komt afhalen. wanneer het voorwerp uw eigendom wordt omdat de eigenaar niet binnen de gestelde termijn gevonden is. De termijn is 3 maanden bij voorwerpen met een waarde van minder dan € 450,- en 1 jaar bij voorwerpen met een waarde van € 450,- of meer. Wanneer de eigenaar van een verloren voorwerp zich meldt, moet deze eventuele onderhoudskosten en onkosten voor opsporing binnen 1 maand vergoeden. Wanneer de eigenaar niet op tijd betaalt, wordt de beheerder eigenaar van het voorwerp. Meenemen informatie over het gevonden of verloren voorwerp, zoals merk, kleur, geschatte waarde, opschrift locatie waar u het voorwerp heeft gevonden of verloren zo mogelijk een foto van het voorwerp eventuele bijzonderheden Kosten Melding doen is gratis. Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Milieustraat

    Bij het afvalbrengstation van Irado brengt u al uw afval; van grofvuil tot klein chemisch afval. U vindt het afvalbrengstation aan de Kreekweg 76 te Vlaardingen.

  • Rotterdampas

    Met de Rotterdampas kunt u meer dan 750 leuke dingen doen, gratis of met korting. U kunt de pas kopen op www.rotterdampas.nl/bestellen of op afspraak op het stadskantoor. De Rotterdampas is tot 31 december te koop en geldig tot 1 maart van het volgende jaar. Hoe werkt het? U kunt uw pas tegen het standaardtarief van € 65,- voor volwassenen online bestellen via www.rotterdampas.nl/bestellen.  Voor thuiswonende kinderen, studenten en mensen met een minimuminkomen geldt een reductietarief. Voor het aanschaffen van een Rotterdampas tegen een reductietarief kunt u terecht op het stadskantoor van Vlaardingen. Maak hiervoor een afspraak via (010) 248 4000  of u kunt digitaal een afspraak maken: Maak digitaal een afspraak Wilt u weten of u in aanmerking komt voor het reductietarief? Doe de Reductiecheck. U krijgt de Rotterdampas binnen 5 werkdagen thuisbezorgd. Als u vorig jaar al een Rotterdampas had, dan krijgt u op 4 februari een brief thuisgestuurd met een uitleg hoe u deze heel eenvoudig kunt verlengen.  Kijk voor alle aanbiedingen op www.rotterdampas.nl of download de gratis Rotterdampas App. Verlengen Als u in vorig jaar een Rotterdampas had, kunt u deze makkelijk verlengen. Dit kan via: een bankoverschrijving / internet bankieren. Hierover ontvangt u een brief op 4 februari.  de webshop van Rotterdampas op www.rotterdampas.nl/bestellen (log in met je DigiD).  op afspraak aan de balie van het stadskantoor. Een afspraak maakt u via (010) 248 4000 of u kunt digitaal een afspraak maken: Maak digitaal een afspraak Lukt het digitaal maken van een afspraak niet, of staat de datum en/of het tijdstip er niet bij waarop u langs wilt komen?  Laat het ons weten en stuur uw gegevens via het contactformulier. Er wordt dan contact met u opgenomen om tot een passende oplossing te komen. U krijgt een bevestiging van de verlenging. U krijgt geen nieuwe pas. De jaargids en het seizoensmagazine krijgt u thuisgestuurd. Verloren U kunt een vervangende pas online bestellen op www.rotterdampas.nl. U kunt ook op afspraak en een vervangende pas laten maken op het stadskantoor. De vervangende pas kost € 2,50 en ontvangt u na 5 werkdagen thuis. Wilt u uw nieuwe pas direct hebben, dan moet u naar de Rotterdampaswinkel in Rotterdam. U krijgt de vervangende pas dan direct mee. Dit kost € 2,50 extra. Kosten Volwassenen: € 65,-. Kinderen t/m 17 jaar: € 20,- (als ten minste een van de ouders een pas heeft). Inwoners met een minimuminkomen:  € 5,-  Studenten: € 20,- (alleen te koop bij verkooppunten in Rotterdam tegen aparte voorwaarden)  Kijk voor de uitgebreide voorwaarden en voor de adressen en openingstijden van verkooppunten op www.rotterdampas.nl. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Bezwaarschrift tegen bestuurlijke besluiten

    De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester zijn ieder een ’bestuursorgaan’. Een bestuursorgaan is verantwoordelijk voor de gemeentelijke besluitvorming. Wie het niet eens is met een beslissing van het deze bestuursorganen kan een bezwaarschrift indienen. Het betreffende bestuursorgaan bekijkt de zaak dan opnieuw en neemt een besluit op het bezwaarschrift. Direct regelen Bezwaar maken Voorwaarden U kunt een bezwaarschrift indienen als: U het niet eens bent met een besluit dat een bestuursorgaan op uw eigen aanvraag heeft genomen. U het niet eens bent met een besluit dat een bestuursorgaan heeft genomen op een aanvraag van iemand anders en waar u rechtstreeks bij betrokken bent. Het besluit op uw aanvraag niet binnen de geldende termijn is of wordt genomen. Het bestuursorgaan weigert een besluit te nemen. U nadelige gevolgen ondervindt van een besluit dat een bestuursorgaan van de gemeente uit zichzelf (ambtshalve) neemt. Hoe werkt het?  Een bezwaar dient u als volgt in bij de gemeente: Post Schrijf uw bezwaar en stuur dat naar: Gemeente Vlaardingen Postbus 1002 3130 EB Vlaardingen Digitaal Vraag uw bezwaarschift via het digitale formulier aan. Bezwaar maken  Vermelden bij bezwaar In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval vermelden: uw naam en adres,  uw telefoonnummer zodat contact opgenomen kan worden om samen met u te bespreken wat de beste aanpak van uw bezwaarschrift is. de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft. een omschrijving van de beslissing waartegen u bezwaar wilt maken. de reden waarom u bezwaar maakt. uw handtekening. Het bezwaarschrift moet bij de gemeente ingediend zijn binnen 6 weken nadat de gemeente het besluit bekend heeft gemaakt (door toezending aan de aanvrager of publicatie in de krant). Komt uw bezwaarschrift te laat binnen dan wordt het niet inhoudelijk in behandeling genomen. Afhandeling U ontvangt altijd een schriftelijke ontvangstbevestiging. Het bestuursorgaan geeft uw bezwaarschrift in behandeling bij de commissie bezwaarschriften. Deze commissie is verdeeld in drie kamers. De commissie brengt advies uit aan het betreffende bestuursorgaan met een voorstel voor de te nemen beslissing op het bezwaarschrift. De uiteindelijke beslissing wordt genomen door de raad, het college of de burgemeester. U ontvangt bericht van de commissie bezwaarschriften wanneer uw zaak wordt behandeld. De voorzitter van de kamer beslist of u op een hoorzitting wordt gehoord. Als dit het geval is, wordt u uitgenodigd voor de hoorzitting. Deze schriftelijke uitnodiging wordt tenminste twee weken van tevoren toegezonden. Wanneer de datum en/of het tijdstip van de hoorzitting een probleem voor u is, kunt u met opgaaf van redenen tot 3 dagen voor de hoorzitting aan de voorzitter verzoeken om wijziging van dit tijdstip. De beraadslaging over het door de kamer uit te brengen advies vindt plaats achter gesloten deuren. U en de andere partij(en) kunnen de beraadslaging dus niet bijwonen. Het mondelinge advies van de kamer wordt op schrift gesteld en via de betrokken vakafdeling toegezonden aan het betreffende bestuursorgaan. Voorlopige voorziening Tijdens de bezwaarschriftprocedure geldt de genomen beslissing. Het kan zijn dat deze beslissing intussen onherstelbare gevolgen voor u heeft. U kunt dan tijdens de bezwaarschriftprocedure de rechter vragen een 'voorlopige voorziening' te treffen. Dit betekent dat een speciale regeling kan worden getroffen voor de periode dat het bezwaarschrift nog in behandeling is. Aan de procedure voor 'voorlopige voorziening' zijn kosten verbonden. Hoe hoog de kosten in uw specifieke geval zijn, kunt u navragen bij de Rechtbank. In die gevallen dat een bezwaarschriftprocedure geen toegevoegde waarde meer biedt omdat er al een volledige en uitgebreide uitwisseling van argumenten heeft plaatsgevonden, is het mogelijk om in het bezwaarschrift te verzoeken deze procedure over te slaan en in te stemmen met rechtstreeks beroep. Besluit Het bestuursorgaan tegen wiens besluit een bezwaarschrift is ingediend, moet vervolgens binnen 12 weken na afloop van de bezwarentermijn van 6 weken een nieuwe beslissing nemen. Indien nodig kan deze termijn met 6 weken worden verlengd. U ontvangt dan een brief hierover. De nieuwe beslissing houdt een heroverweging in van het eerdere besluit met inachtneming van het advies van de commissie bezwaarschriften.  Als de beslissing op bezwaar afwijkt van het advies van de kamer, wordt in de beslissing de reden voor die afwijking vermeld. Kosten Geen Heeft u nog vragen? U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.