Zoekresultaat 1 - 10 van 81 resultaten

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Zevenaar woont? Vraag dan een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en -datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel wordt u vervolgens binnen enkele werkdagen per post toegezonden.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wilt u dat de gemeente uw persoonsgegevens niet aan maatschappelijke instellingen doorgeeft? Bijvoorbeeld omdat u in een Blijf-van-mijn-lijfhuis zit? Dan kunt u vragen om geheimhouding. Dit vraag u online aan met DigiD.

  • Rijbewijs aanvragen

    Een rijbewijs aanvragen en afhalen doet u persoonlijk. Maak hiervoor een afspraak of vraag het rijbewijs online aan.

  • Ondermijning

    ‘Burgemeester sluit drugspand’, ‘Hennepkwekerij ontdekt’ en ‘Verdachte veroordeeld voor witwassen’; koppen van artikelen die regelmatig in de media te zien zijn. Ook in de gemeente Zevenaar hebben we te maken met deze situaties. Het gaat hierbij om zogenaamde ‘ondermijnende criminaliteit’. In onze gemeente pakken we deze vorm van criminaliteit aan, omdat het een aantrekkelijke en veilige gemeente bedreigt.

  • Melding openbare ruimte

    Ervaart u ongemakken en ergernissen in uw woon- of leefomgeving? Denk bijvoorbeeld aan losliggende stoeptegels, rondslingerend afval, overhangend groen, parkeeroverlast of andere meldingen voor handhaving. Maak een melding openbare ruimte via Fixi. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.

  • Bouwtekening/vergunning opvragen

    Wilt u bouwtekeningen/vergunningen van uw perceel opvragen? Dit kan via ons contactformulier. Vermeld in uw aanvraag het adres van uw perceel en de reden van de aanvraag. Let op: hier zijn kosten aan verbonden. De kosten hangen af van welke informatie u nodig heeft.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak. Vraagt u een identiteitskaart aan voor een kind jonger dan 12 jaar? Neem dan een ingevuld toestemmingsformulier mee. Beide ouders moeten een handtekening zetten en bij de aanvraag is een geldig legitimatiebewijs van beide ouders onmisbaar. Het kind moet persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn aanvragen. Heeft u een brief van uw pensioenfonds? Dan vraagt u het bewijs gratis aan. Een bewijs van in leven zijn vraagt u online aan met DigiD. U ontvangt het bewijs binnen enkele werkdagen per post. Komt u er niet uit? U kunt ook een aanvraag doen in het gemeentehuis. Maak daarvoor online een afspraak.

  • Vertrek naar buitenland

    Emigreert u naar het buitenland? Of verwacht u minimaal 8 maanden in het buitenland te gaan wonen? Geef uw emigratie op de dag van vertrek of hooguit 5 dagen daarvoor door aan de gemeente. De verhuisdatum is altijd de datum dat u uw vertrek doorgeeft. Een emigratie geeft u online door met DigiD.

  • Gladheidsbestrijding

    In de periode november tot april staan we 7 dagen per week, 24 uur per dag paraat om onze wegen veilig en berijdbaar te houden. Wij strooien volgens een strooiplan, deze vindt u terug op de kaart.