Zoekresultaat 1 - 10 van 137 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Subsidie voor activiteiten

    Wilt u subsidie aanvragen om iets te organiseren voor inwoners van Haarlem? Kijk dan eerst of deze activiteit valt in 1 van onze subsidieregelingen. Als dit niet zo is, kunt u algemene subsidie online aanvragen. Dit kan ook als organisatie of vereniging. Doe minimaal 8 weken van tevoren de aanvraag. Als het gaat om een activiteit die jaarlijks terugkomt, vraagt u de subsidie uiterlijk 31 augustus van het voorafgaande jaar aan.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Verlies of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart meldt u online. Eerst meldt u de vermissing. Daarna vraagt u een nieuw document aan.

  • Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering

    Hebt u een uitkering en krijgt u daar andere inkomsten bij? Zoals een tijdelijk salaris, een erfenis of eenmalige pensioenuitkering? Dan bent u verplicht dit te melden. Ook wijzigingen in uw woonsituatie geeft u aan ons door. Zoals een verhuizing, als u gaat samenwonen, geboorte van een kind of uitschrijving van iemand op uw adres. U vult de verklaring online in, iedere maand voor de 15e van die maand.

  • Vakantieverhuur registreren

    Als u een Bed & Breakfast (B&B) begint in uw woning of als u uw hele huis verhuurt aan toeristen, bent u verplicht dit te laten registreren. U vraagt hiervoor een registratienummer aan bij het landelijke registratiesysteem voor toeristische verhuur. Dit nummer moet in al uw verhuuradvertenties staan, zoals op Airbnb of Booking.com. Verhuurt u uw hele woning? Vanaf 1 november 2022 moet u bij het landelijk registratiesysteem elke overnachting vooraf melden.

  • Meldpunt problemen met verhuurder

    U huurt een particuliere huurwoning of zoekt een woning via een bemiddelingsbureau. Verhuurders en bemiddelingsbureaus moeten zich aan regels houden. Gebeurt dat niet dan kunt u dat bij !WOON melden. U kunt langskomen op het spreekuur of per e-mail of telefonisch contact opnemen met !WOON. Meer informatie vindt u op de website van !WOON.

  • Bijstandsuitkering

    U vraagt een bijstandsuitkering aan als u niet genoeg inkomen of vermogen hebt om van te kunnen leven. En niet in aanmerking komt voor een andere uitkering of voorziening. Geef uw gegevens door en binnen 5 werkdagen bellen we u om uw situatie te bespreken en te vertellen welke informatie we van u nodig hebben.

  • Particuliere marktvergunning

    Als u als particulier of particuliere organisatie een markt wilt organiseren op openbaar of eigen terrein hebt u een vergunning nodig. Die krijgt u voor de hele markt, niet per standplaats. U hebt deze vergunning niet nodig als de markt plaatsvindt in een gebouw. U vraagt de marktvergunning uiterlijk 8 weken van tevoren aan.

  • Hulpmiddelen

    U kunt hulpmiddelen of aanpassingen in uw woning aanvragen als u voor langere tijd minder mobiel bent. Zoals een rolstoel, scootmobiel of traplift. Bel ons om uw situatie te bespreken. Of geef via het terugbelformulier alvast door wat u nodig hebt.

  • Opvang dak- en thuislozen

    Als u dakloos bent, niet goed voor uzelf kunt zorgen en u kunt niet bij iemand terecht. Dan kunt u zich aanmelden bij de Brede Centrale Toegang (BCT) voor opvang. Ook voor een briefadres en bijstandsuitkering kunt u daar terecht. U meldt zich op een werkdag tussen 9.00 en 12.00 uur op de Wilhelminastraat 10 in Haarlem. Daar bekijken ze welke problemen u hebt en welke hulp daarbij past.