Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Aanbesteding en inkoop

    Wilt u producten of diensten aan de gemeente leveren? De gemeente is bij het inkopen van levering, diensten en werk gebonden aan (Europese) aanbestedingswetgeving. We hebben regels over de gewenste zakelijkheid, openheid, openbaarheid en zorgvuldigheid. Lees de details in Het inkoop en aanbestedingsbeleid (pdf) De paragraaf voor het toepassen van social return (pdf) Bij het inkopen van leveringen en diensten gebruiken we De algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (pdf) De Gemeentelijke Inkoopvoorwaarden Bij IT (GIBIT) (pdf) Dit moet u weten Nationale en Europese aanbestedingen worden gepubliceerd op Tenderned Hebt u een klacht over een aanbesteding? Neem dan eerst contact op met de contactpersoon van uw aanbesteding. Bent u niet tevreden over de reactie van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen.

  • Zoekt u personeel?

    In Smallingerland werken we gezamenlijk aan een stevige en flexibele arbeidsmarkt, voor nu en in de toekomst. De gemeente zet zich hier samen met ondernemers en onderwijs voor in. Op zoek naar werknemers? Onze accountmanagers Gerard Hoekstra en Anna Kruit bemiddelen tussen werkgevers en werkzoekenden in een uitkeringssituatie. Hiervoor werken zij nauw samen met bedrijven, scholen, UWV, andere gemeenten en het regionaal werkbedrijf FryslânWerkt! Zij kunnen meedenken en informeren over de verschillende mogelijkheden. U kunt contact opnemen met: g.hoekstra@smallingerland.nl/ 06-83485911 of a.kruit@smallingerland.nl/06-50070992  

  • Leidinggevenden toevoegen of verwijderen

    Stelt u nieuwe leidinggevenden aan die niet op uw horecavergunning staan? Of wilt u leidinggevenden verwijderen? Meld dit bij de gemeente. De nieuwe leidinggevenden vullen een verklaring in. U krijgt een ontvangstbevestiging. Wijziging leidinggevenden drank en horeca doorgeven Benodigdheden volledig ingevulde en ondertekende verklaring van de nieuwe leidinggevenden (pdf) kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart van de nieuwe leidinggevenden kopie van de Verklaring Sociale Hygiëne van de nieuwe leidinggevenden kopie van een ondertekend arbeidscontract met de nieuwe leidinggevenden (als van toepassing). Dit moet u weten Leidinggevenden zijn 21 jaar of ouder Leidinggevenden zijn de afgelopen 5 jaar niet veroordeeld voor een strafbaar feit Leidinggevenden staan niet onder curatele en zijn ook niet uit het ouderlijk gezag of de voogdij ontzet Leidinggevenden voldoen aan zedelijkheidseisen en hebben een Verklaring Sociale Hygiëne (www.svh.nl) Tijdens de openingstijden van horeca-instellingen is de aanwezigheid van een leidinggevende verplicht Als u een ontvangstbevestiging van de melding heeft ontvangen mag de persoon optreden als leidinggevende in uw horecabedrijf. Zorg dat een afschrift van de melding en de ontvangstbevestiging van de melding aanwezig zijn in uw horecabedrijf. De gemeente toetst de nieuwe leidinggevende op alle wettelijke eisen. Voldoet de aangemelde leidinggevende niet aan die eisen dan mag deze vanaf het moment dat u hierover bent geïnformeerd, niet meer optreden als leidinggevende in uw horecabedrijf.

  • Horecavergunning droge horeca

    Heeft u een horecabedrijf, maar schenkt u alleen alcoholvrije dranken? Dan heeft u een horecavergunning droge horeca en een exploitatievergunning nodig. Voor een terras vraagt u een terrasvergunning aan. U kunt alle nodige vergunningen in 1 keer aanvragen. Bel voor een afspraak: 0512 581234 Voorwaarden Voor een drank- en horecavergunning droge horeca voldoet u aan de volgende voorwaarden: Uw bedrijf staat ingeschreven bij de KVK. Uw bedrijf heeft tenminste één ruimte met een oppervlakte van minimaal 35 m2. Uw bedrijfspand voldoet aan het Bouwbesluit 2012. Voorwaarden leidinggevenden Wij stellen ook eisen aan u en de leidinggevenden in uw bedrijf: Iedereen is 21 jaar of ouder; Iedereen voldoet aan een aantal zedelijkheids- en moraliteitseisen. Dat betekent bijvoorbeeld dat een leidinggevende geen strafbare feiten heeft gepleegd. Wij doen hiervoor een antecedentenonderzoek. Niemand staat onder curatele. Iedereen staat ingeschreven in het Register Sociale Hygiëne. Leidinggevenden toevoegen of verwijderen Kosten De kosten (leges) voor het in behandeling nemen van een aanvraag zijn: Kosten vergunningen droge horeca Vergunning Kosten Horecavergunning droge horeca € 96 Exploitatievergunning € 150 Terrasvergunning € 34,60 Terras per m2 € 13,80 per jaar Aanvragen Voor het aanvragen van vergunningen voor droge horeca maakt u een afspraak op het gemeentehuis. Bel daarvoor naar 0512 581234. Na uw aanvraag Na uw aanvraag controleren wij of uw aanvraag voldoet aan de Algemene Plaatselijke Verordening Smallingerland, de Drank- en Horecaverordening Smallingerland en de Wet Bibob. U krijgt binnen 8 weken bericht.

  • Aanmelden voor groslijsten

    De gemeente werkt met groslijsten voor civieltechnische werken (aanleg en onderhoud van wegen en rioleringen) en voor cultuurtechnische werken (aanleg en onderhoud van groenvoorzieningen). Aannemers op een groslijst komen in aanmerking voor onderhandse aanbestedingen. Meld uw bedrijf aan voor groslijsten als u aan alle eisen voldoet. Aanmelden Kijk voor meer informatie over groslijsten in het Uitnodigingsbeleid Gemeente Smallingerland (pdf). Wat zijn de eisen? Vestigingsplaats De vestigingsplaats (hoofd- of nevenvestiging) is voor: Aanleg en onderhoud van wegen en rioleringen tussen de € 10.000,- en € 150.000,-: in de gemeente Smallingerland, of maximaal 5 km buiten de gemeentegrens Aanleg en onderhoud van groenvoorzieningen tussen de € 10.000,- en € 50.000,-:  in de gemeente Smallingerland, of in één van de aangrenzende gemeenten Aanleg en onderhoud van wegen en rioleringen tussen € 150.000,- en € 1.500.000,-: in één van de drie noordelijke provincies (Friesland, Groningen of Drenthe) Aanleg en onderhoud van groenvoorzieningen tussen de € 50.000,- en € 150.000,-: in één van de drie noordelijke provincies Referentieprojecten Voor elke groslijst vragen we een referentieproject dat is uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar met een tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever. De waarde van het project hangt af van de groslijst. •    Minimaal € 20.000,- voor civieltechnisch werk tussen € 10.000,- en € 150.000,- (enkelvoudig onderhands) •    Minimaal € 200.000,- voor civieltechnisch werk tussen € 150.000,- en € 1.500.000,- (meervoudig onderhands) •    Minimaal € 10.000, - voor cultuurtechnisch werk tussen € 10.000,- en € 50.000,- (enkelvoudig onderhands) •    Minimaal € 80.000,- voor cultuurtechnisch werk tussen € 50.000,- en € 150.000,-  (meervoudig onderhands)  

  • Melding bijeenkomst

    Paracommerciële instellingen mogen maximaal 25 keer per jaar alcohol schenken bij bijeenkomsten van persoonlijke aard of derden. Bijvoorbeeld dorpshuizen en multifunctionele centra in de gemeente, maar buiten Drachten. Meld dit van tevoren bij de gemeente. Melden bijeenkomst

  • Horecavergunning aanvragen

    Heeft u een horecabedrijf, slijterij, sportkantine of dorpshuis? Voor het verkopen of schenken van alcohol en alcoholvrije dranken heeft u een vergunning nodig. Wanneer vergunning U heeft een (nieuwe) vergunning nodig als: u een horecabedrijf/slijterij start, verhuist of overneemt. de inrichting van uw horecabedrijf/slijterij bouwtechnisch verandert. uw ondernemingsvorm verandert. u een terras wilt exploiteren bij uw horecabedrijf. Verschillende vergunningen Welke vergunning u nodig heeft, hangt af van uw situatie: Horecabedrijven en slijterijen die alcohol schenken of verkopen vragen een alcoholwetvergunning commerciële horeca aan. Sportverenigingen en dorpshuizen hebben voor het schenken van alcohol een alcoholwetvergunning paracommerciële horeca nodig. Snackbars, broodjeszaken en andere horecabedrijven die alleen alcoholvrije dranken schenken hebben een horecavergunning droge horecabedrijven nodig. Als klanten eten en drinken bij uw horecabedrijf consumeren, heeft u een exploitatievergunning nodig. Voor het houden van een terras vraagt u een terrasvergunning aan.