Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Paspoort

    Wie naar het buitenland gaat, moet een geldig reisdocument hebben. Met een paspoort kunt u reizen naar alle landen van de wereld. Een paspoort vraagt u persoonlijk aan. Let op! Uw pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden.   Online aanvraag Uw aanvraag snel en gemakkelijk regelen? Dat kan met een online aanvraag van uw paspoort. Hierbij start u met uw DigiD een digitale aanvraag op. U betaalt ook online het paspoort. Tijdens de digitale aanvraag maakt u meteen een afspraak op het gemeentehuis om uw pasfoto/oude reisdocument in te leveren en om uw handtekening te zetten. Deze komen op het nieuwe paspoort te staan.    Start online aanvraag paspoort Afspraak aanvraag paspoort op het gemeentehuis Wilt u liever uw nieuwe paspoort aanvragen aan de balie van het gemeentehuis regelen? Maak dan van te voren een afspraak.    Afspraak maken paspoort aanvragen Na 5 werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de gemeente. Dit geldt zowel voor een digitale aanvraag als een aanvraag aan de balie.  Wilt u een vreemdelingenpaspoort of een vluchtelingenpaspoort aanvragen? Maak dan géén afspraak maar neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024.   Kosten Paspoort voor personen van 18 jaar en ouder: € 83,87 (10 jaar geldig) Paspoort voor personen jonger dan 18 jaar: € 63,42 (5 jaar geldig) Zakenpaspoort: € 83,87 Vluchtelingenpaspoort: € 63,42 Vreemdelingenpaspoort: € 63,42 Tweede paspoort: € 83,87 Spoedaanvraag Heeft u het paspoort met spoed nodig? Doe dan vóór 15.00 uur een spoedaanvraag. Neem hiervoor contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024. Let op! Een spoedaanvraag kunt u niet digitaal regelen! Voor een spoedaanvraag betaalt u altijd € 57,09 extra. Het paspoort kunt u de volgende werkdag ophalen. Bent u uw oude paspoort kwijt? Houd dan rekening met een langere afhandeltijd. Meenemen U vraagt een paspoort altijd persoonlijk aan (dus ook kinderen dienen bij de aanvraag aanwezig te zijn). Een goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto eisen. De pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden. Alle Nederlandse en buitenlandse reisdocumenten die op uw naam staan, ongeacht of deze nog geldig zijn. Als u onder curatele staat: een schriftelijke toestemming van uw curator. Kinderen tot 18 jaar Houd bij de aanvraag van een paspoort voor kinderen tot 18 jaar rekening met de volgende punten. Toestemming van (beide) ouders en/of van de gezaghouder(s). U kunt de toestemming direct online regelen met DigiD. Maak op tijd een afspraak voor de aanvraag van het paspoort zelf. De toestemming is namelijk 1 maand geldig. Toestemming aanvraag reisdocument kind indienen  U kunt ook als ouder(s) en/of gezaghouder(s) een toestemmingsformulier (pdf. 77 kB) ondertekenen. Een (kopie) van het identiteitsbewijs van beide ouders of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit hoeft niet bij een digitale toestemming. Graag willen wij dat minimaal één ouder aanwezig is bij de aanvraag. Komt u beiden mee bij de aanvraag? Dan zet u op dat moment uw handtekening. U hoeft dan geen formulier vooraf in te vullen. Kinderen moeten zelf aanwezig zijn bij de aanvraag.  Ophalen U haalt uw paspoort persoonlijk op. Hiervoor maakt u een afspraak. Heeft u uw oude paspoort nog niet ingeleverd? Neem dit dan mee bij het ophalen van uw nieuwe document. Let op! Voor kinderen tot 18 jaar geldt dat zij zelf aanwezig moeten zijn tijdens het ophalen. Daarnaast moet er altijd een ouder meekomen bij het ophalen van het paspoort. Personen vanaf 18 jaar mogen hun paspoort zelf ophalen, zonder dat een ouder meekomt.  Afspraak maken paspoort ophalen Reizen met kinderen Uw kind heeft een eigen paspoort of identiteitsbewijs nodig om naar het buitenland te reizen. U kunt het samen met uw kind aanvragen bij de gemeente. Reist u met een kind naar het buitenland? Bij de Marechaussee kunt u formulieren voor het reizen met kinderen vinden. Paspoort kwijt of gestolen Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is deze gestolen, vermist of verloren? U hoeft niet naar de politie. U doet hiervan aangifte bij de gemeente. Vul hiervoor het digitale formulier in. Uw reisdocument vervalt daarmee. Vermissing reisdocument doorgeven  Of maak een afspraak als u meteen een nieuw reisdocument wilt aanvragen. Na uw melding maken wij uw document ongeldig. U kunt het dan ook niet meer gebruiken als u het toch terugvindt. Vindt u het document na de melding terug? Lever het dan in bij de gemeente. Zo voorkomt u identiteitsfraude of ander misbruik. Heeft u een vermoeden van identiteitsfraude of misbruik? U leest er alles over op de website van het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude. Gevolgen meerdere vermissingen Bij 3 of meer vermissingen (van Nederlandse Identiteitskaarten en paspoorten) binnen 5 jaar wordt onderzocht wat de reden is van de vermissingen. U kunt daarna worden opgenomen in het Register paspoortsignaleringen (RPS). Opname in het RPS betekent dat u voor een bepaalde tijd geen paspoort mag krijgen. U kunt wel een Nederlandse Identiteitskaart aanvragen. Meer informatie? Richtlijnen pasfoto’s U kunt uw pasfoto's maken in een (lokale) winkel met pasfotoservice. Ook kunt u gebruik maken van de pasfotoautomaat in het gemeentehuis. De kosten hiervan zijn € 9,00. Het is alleen mogelijk om via pin te betalen. Zorg dat u al een pasfoto heeft vóór uw afspraaktijd. Let op: deze pasfotoautomaat is niet geschikt voor het maken van foto's van kinderen jonger dan 10 jaar. Welke reisdocumenten zijn er? (onder andere tweede paspoort, zakenpaspoort, vluchtelingenpaspoort, vreemdelingenpaspoort).

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Wilt u trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dan meldt u dat vooraf bij de gemeente waar de ceremonie plaatsvindt. U doet minstens twee weken tot maximaal een jaar vóór uw trouwdatum de melding. Wij vragen u zo spoedig mogelijk een melding bij ons te doen, zodra u weet wanneer en waar u wilt trouwen/partneren. Zo kunnen wij op tijd beoordelen of alles in orde is en u zeker weet dat uw voorgenomen huwelijk/partnerschap kan doorgaan. In de gemeente Beuningen regelt u uw melding voor uw huwelijk/geregistreerd partnerschap eenvoudig met uw DigiD. U ontvangt direct een ontvangstbevestiging van uw melding. Melding voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap doen In het gemeentehuis Het is mogelijk om een ceremonie in het gemeentehuis te houden. Dit kan op maandag tot en met vrijdag (niet op een officiële feestdag) tussen 9.00 en 17.00 uur. De plechtigheid duurt maximaal 45 minuten. In de raadszaal van het gemeentehuis kunnen maximaal 75 personen (inclusief trouwambtenaar en bode) aanwezig zijn. Het eenvoudige huwelijk is mogelijk op dinsdag tussen 9.30 uur en 11.00 uur. Het maximaal aantal personen is tien (inclusief bruidspaar en getuigen). Het kosteloze huwelijk is mogelijk op dinsdag om 8.45 uur en 9.00 uur. Eén van beide partners moet woonachtig zijn in de gemeente Beuningen. Het maximaal aantal personen is zes (inclusief het bruidspaar en getuigen).  Externe locaties U kunt ook trouwen op een externe vaste trouwlocatie in onze gemeente. Dit kan op maandag tot en met zondag tussen 9.00 en 21.00 uur. Onder het kopje 'Meer informatie' leest u op welke vaste locaties dit mogelijk is. U kunt ook trouwen op een zelfgekozen locatie. De locatie moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. U moet zelf contact opnemen met de locatie als u hier wilt trouwen. We vragen u om hierna zo snel mogelijk een melding voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap te doen. Bij deze melding dient u een overeenkomst of goedkeuring met/van deze locatie/eigenaar mee te zenden. Let op! Kiest u voor een eigen locatie, doet u dan uiterlijk vier maanden vóór uw huwelijk/geregistreerd partnerschap een schriftelijk verzoek bij de gemeente zodat wij dit tijdig kunnen beoordelen. Dit verzoek kunt u gelijktijdig met de Melding voorgenomen huwelijk/partnerschap bij ons indienen. De plechtigheid duurt maximaal 45 minuten. Trouwen buiten de vastgestelde tijden (9.00 tot 21.00 uur) kan ook. De voorwaarden hiervoor zijn dat er schriftelijke toestemming van de locatie is én er moet een trouwambtenaar van de gemeente Beuningen beschikbaar zijn.  Let op! Kiest u voor een aangewezen externe locatie of een zelfgekozen (nog aan te wijzen) locatie? Dan moet u zelf contact opnemen met deze locatie. Houdt u er dan wel rekening mee dat u dit ook tijdig vastlegt bij de gemeente door het doen van een "melding voorgenomen huwelijk". Wat heeft u nodig? Om uw huwelijk of geregistreerd partnerschap te melden heeft u de volgende gegevens nodig: De DigiD-gegevens van u en uw partner. Duidelijke kopieën van de geldige identiteitsbewijzen van al uw getuigen (minimaal 2 getuigen en maximaal 4 getuigen). De gewenste datum, het tijdstip en de locatie van de ceremonie. Documenten uit het buitenland als u daar gewoond heeft, geboren bent of daar eerder getrouwd was. Meer informatie leest u onder het kopje "Bijzonderheden". Kosten Er gelden verschillende prijzen voor de diverse locaties. Voorwaarden U en uw partner zijn allebei 18 jaar of ouder. U bent allebei niet met iemand anders getrouwd. U heeft allebei geen geregistreerd partnerschap met iemand anders. U heeft geen bloedverwantschap met uw partner. Staat u onder curatele? Dan heeft u toestemming nodig van de curator of kantonrechter. Bijzonderheden Neem in bijzondere situaties ruim van tevoren contact op met de gemeente. U heeft dan nog andere bewijsstukken nodig. Dat geldt bijvoorbeeld: Als u in het buitenland bent geboren. Niet de Nederlandse nationaliteit heeft. In het buitenland heeft gewoond of één van de partners daar op dit moment woont. Als een vorig huwelijk is ontbonden in het buitenland. Als u uw partnerschap wilt omzetten in een huwelijk. Wilt u trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan in Beuningen en heeft één van u de Nederlandse nationaliteit én woont u op dit moment in het buitenland? Neem dan eerst contact op met de gemeente Den Haag. Na uw melding in Den Haag kunt u in Beuningen trouwen/uw partnerschap registreren.   Meer informatie Locaties in de gemeente Beuningen: De raadszaal in het gemeentehuis in Beuningen Slot Doddendael in Ewijk Paviljoen het Buitenhuis in Ewijk De Protestantse kerk in Winssen In de Kas in Winssen De Arend in Winssen Het Hoogh Huys in Winssen U moet zelf contact opnemen met de locatie als u hier wilt trouwen. U mag ook trouwen op een zelfgekozen locatie. De locatie moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. U moet zelf contact opnemen met de locatie als u hier wilt trouwen. We vragen u om hierna zo snel mogelijk een melding voorgenomen huwelijk of geregisreerd partnerschap te doen. Er zijn verschillende trouwambtenaren in de gemeente Beuningen. Zij zijn buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS). U ontvangt ongeveer een maand vóór de dag van de ceremonie een uitnodiging van de BABS voor een persoonlijk gesprek. Eigen trouwambtenaar U kunt ook kiezen voor een eigen trouwambtenaar. Voorwaarde is dan wel dat betrokkene reeds is beëdigd als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand en in een andere gemeente een geldig doorlopend aanwijzingsbesluit heeft en structureel huwelijken/partnerschappen voltrekt. In alle gevallen is er een trouwambtenaar van de gemeente Beuningen aanwezig tijdens de trouwceremonie. Deze ziet erop toe dat de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie verloopt zoals volgens de wet is voorgeschreven, zodat er ook daadwerkelijk een rechtsgeldige verbintenis tot stand komt. De plechtigheid duurt maximaal 45 minuten.

  • Identiteitskaart

    Wie naar het buitenland gaat, moet een geldig reisdocument hebben. Met een identiteitskaart (ID-kaart) reist u alleen binnen Europa. U vraagt de ID-kaart persoonlijk aan. Let op! Uw pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden. Online aanvraag van uw ID-kaart Uw aanvraag snel en gemakkelijk regelen? Dat kan met een online aanvraag van uw ID-kaart. Hierbij start u met uw DigiD een digitale aanvraag op. U betaalt de ID-kaart ook online. Tijdens de digitale aanvraag maakt u meteen een afspraak op het gemeentehuis om uw pasfoto/oude reisdocument in te leveren en om uw handtekening te zetten. De handtekening komt op de nieuwe ID-kaart te staan.   Start online aanvraag ID-kaart Afspraak aanvraag ID-kaart op het gemeentehuis Wilt u liever uw nieuwe ID-kaart aan de balie van het gemeentehuis aanvragen? Maak dan van te voren een afspraak.  Afspraak aanvragen ID-kaart aan de balie Na 5 werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen aan de balie bij de gemeente. Dit geldt zowel voor een digitale aanvraag als een aanvraag aan de balie.  Kosten ID-kaart voor personen van 18 jaar en ouder: € 75,80 (10 jaar geldig) ID-kaart voor personen jonger dan 18 jaar: € 40,92 (5 jaar geldig) Spoedaanvraag Heeft u de ID-kaart met spoed nodig? Doe dan vóór 14.00 uur een spoedaanvraag. Neem hiervoor contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024. Let op! Een spoedaanvraag kunt u niet digitaal regelen! U betaalt voor een spoedaanvraag altijd € 57,09 extra. De ID-kaart kunt u de volgende werkdag ophalen. Bent u uw oude ID-kaart kwijt? De afhandeltijd is dan langer. Meenemen U vraagt een ID-kaart altijd persoonlijk aan (dus ook kinderen dienen bij de aanvraag aanwezig te zijn). Een goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto eisen. De pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden. Alle Nederlandse en buitenlandse reisdocumenten die op uw naam staan, ongeacht of deze nog geldig zijn. Kinderen tot 12 jaar Houd bij de aanvraag van een identiteitskaart voor kinderen tot 12 jaar rekening met de volgende punten: Toestemming van (beide) ouders en/of van de gezaghouder(s). U kunt de toestemming direct online regelen met DigiD. Maak op tijd een afspraak voor de aanvraag van de identiteitskaart zelf. De toestemming is namelijk 1 maand geldig. Toestemming aanvraag reisdocument kind indienen  U kunt ook als ouder(s) en/of gezaghouder(s) een toestemmingsformulier ondertekenen (pdf, 78 kB). Een (kopie) van het identiteitsbewijs van beide ouders of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit hoeft niet bij een digitale toestemming. Graag willen wij dat minimaal één ouder aanwezig is bij de aanvraag. Komt u beiden mee bij de aanvraag? Dan zet u op dat moment uw handtekening. U hoeft  dan geen formulier vooraf in te vullen. Kinderen moeten zelf aanwezig zijn bij de aanvraag.  Ophalen U haalt uw identiteitskaart persoonlijk op. Hiervoor maakt u een afspraak. Heeft u uw oude identiteitskaart nog niet ingeleverd? Neem deze dan mee bij het ophalen van uw nieuwe document. Let op! Kinderen onder de 12 jaar moeten meekomen met de ouder bij het ophalen van de ID-kaart. Kinderen vanaf 12 jaar mogen hun ID-kaart zelf ophalen, zonder dat de ouders meekomen. Hun ouders mogen de ID-kaart niet alleen komen ophalen. Afspraak maken Reizen met kinderen Uw kind heeft een eigen  ID-kaart of paspoort nodig om naar het buitenland te reizen. U kunt het samen met uw kind aanvragen bij de gemeente. Reist u met een kind naar het buitenland? Bij de Marechaussee kunt u formulieren voor het reizen met kinderen vinden. ID-kaart kwijt of gestolen Bent u uw  ID-kaart of paspoort kwijt of is deze gestolen, vermist of verloren? U hoeft niet naar de politie. U doet hiervan aangifte bij de gemeente. Vul hiervoor het digitale formulier verklaring vermissing reisdocument in. Uw reisdocument vervalt daarmee. Vermissing reisdocument doorgeven  Of maak een afspraak als u meteen een nieuw reisdocument wilt aanvragen. Na uw melding maken wij uw document ongeldig. U kunt het dan ook niet meer gebruiken als u het toch terugvindt. Vindt u het document na de melding terug? Lever het dan in bij de gemeente. Zo voorkomt u identiteitsfraude of ander misbruik. Heeft u een vermoeden van identiteitsfraude of misbruik? U leest er alles over op de website van het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude.  Gevolgen meerdere vermissingen Bij 3 of meer vermissingen (van Nederlandse Identiteitskaarten en paspoorten) binnen 5 jaar wordt onderzocht wat de reden is van de vermissingen. U kunt daarna worden opgenomen in het Register paspoortsignaleringen (RPS). Opname in het RPS betekent dat u voor een bepaalde tijd geen paspoort mag krijgen. U kunt wel een Nederlandse Identiteitskaart aanvragen. Reizen naar het Verenigd Koninkrijk Sinds 1 oktober 2021 kunt u niet meer naar het Verenigd Koninkrijk reizen met een identiteitskaart. U heeft dan een geldig paspoort nodig. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid. Meer informatie Richtlijnen pasfoto’s U kunt uw pasfoto's maken in een (lokale) winkel met pasfotoservice. Ook kunt u gebruik maken van de pasfotoautomaat in het gemeentehuis. De kosten hiervan zijn € 9,00. Het is alleen mogelijk om via pin te betalen. Zorg dat u al een pasfoto heeft vóór uw afspraaktijd. Let op: deze pasfotoautomaat is niet geschikt voor het maken van foto's van kinderen jonger dan 10 jaar. Welke reisdocumenten zijn er? Vermoed u identiteitsfraude of misbruik van uw persoonsgegevens? Op de website van het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude leest u er alles over.