Zoekresultaat 161 - 164 van 164 resultaten

  • Bedrijfsafval inzameling

    Bedrijfsafval is afval dat vrijkomt bij bedrijven. Gemeente Meppel is gestopt met het inzamelen van bedrijfsafval via rolcontainers. Particuliere inzamelaars hebben deze dienstverlening overgenomen. Voor bedrijven in de binnenstad is een uitzondering gemaakt. Zij kunnen hun restafval naar de ondergrondse containers brengen. Zij betalen hiervoor een tarief (reinigingsheffing) op basis van het aantal stortingen. Het gebied, waar bedrijven gebruik mogen maken van de ondergrondse containers is aangegeven in de bijlage (PDF). Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 140522

  • Zakenpaspoort

    U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u een paspoort nodig heeft met meer pagina's. Een zakenpaspoort is een paspoort met meer pagina's, namelijk 64 in plaats van 32. Deze extra pagina's kunt u gebruiken voor visa en in- en uitreisstempels.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Als u vanuit het buitenland komt en u wilt gaan wonen in Meppel dan moet u zich voor inschrijving melden bij de gemeente binnen 5 dagen na vestiging. Heeft u al eerder in Nederland gewoond, maar bent u voor oktober 1994 naar het buitenland verhuisd? Dan moet u ook een ‘eerste inschrijving’ doen. U kunt hiervoor alleen telefonisch een afspraak maken via 14 0522 (op werkdagen tussen 08.30 - 17.00 uur).

  • Geldzorgen

    Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Uw gemeente gaat graag met u in gesprek om u te ondersteunen bij uw geldzaken. Ook als u al schulden heeft zoeken we samen naar oplossingen. Onze hulp is professioneel en gratis. In Meppel werken we samen met diverse instanties: Welzijn Meppel, Gemeentelijke Kredietbank, Humanitas, Leenfonds Meppel/ Arme Kant van Meppel, MEE Drenthe, SchuldHulpMaatje, Actium, Woonconcept. Uiteraard worden gegevens en informatie vertrouwelijk behandeld. Lees ook onze privacyverklaring Wilt u graag hulp, maar spreekt u geen Nederlands? Vraag een familielid of vriend om te vertalen. Hij of zij kan ons bellen of mailen. Contact consulent Geldzorgen De consulenten Geldzorgen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag telefonisch via 14 0522 per e-mail geldzorgen@meppel.nl folder en aanmeldformulier(PDF, 65 kB) U kunt zich ook direct online aanmelden voor een intake-gesprek Zet de eerste stap: doe de online geldfit test Op de website geldfit.nl kan iedereen een online test doen. Aan de hand van een aantal korte vragen wordt uw financiële situatie in kaart gebracht en krijgt u een persoonlijk advies. Ook krijgt u een overzicht van hulp die beschikbaar is in de gemeente. Belt u liever? Bel dan gratis telefoonnummer 0800-8115. Vroegsignalering van betalingsachterstanden Gemeenten hebben de wettelijke taak om inwoners met betalingsachterstanden te helpen. Wij ontvangen signalen over achterstanden in betaling van woningcorporaties, zorgverzekeraars, drinkwater- en energieleveranciers. Als wij signalen ontvangen bieden wij hulp om erger te voorkomen. Het accepteren van deze hulp is niet verplicht. Een consulent uit het team Geldzorgen neemt contact met u op. Dit kan zowel per mail/brief zijn, via telefonisch contact, als door middel van een huisbezoek. De consulent Geldzorgen biedt u gratis hulp, waarbij er samen naar een oplossing gezocht wordt. De gemeente gaat zorgvuldig met uw gegevens om. En gebruikt uw gegevens alleen om contact met u op te zoeken.