Zoekresultaat 11 - 20 van 41 resultaten

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post zoals brieven, belastingformulier of een stempas toch ontvangen. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar de persoon woont en ingeschreven staat van wie u het adres mag gebruiken. Een briefadres is een administratief adres. U woont er niet echt, maar u kunt wel post ontvangen. Het briefadres is een tijdelijke oplossing.

  • Omgevingsvergunning aanvragen

    U kunt de vergunning direct online aanvragen. U heeft hier uw DigiD voor nodig. Mocht u er zelf niet uitkomen, kunt u het stappenplan bekijken of een afspraak maken.

  • Rijbewijs aanvragen of verlengen

    Voor het aanvragen van een 1e rijbewijs moet u persoonlijk bij ons langskomen. U maakt hiervoor een afspraak op het Stadhuis. Het verlengen of uitbreiden van een rijbewijs van kan via ons of via een erkende RDW-fotograaf. U kunt het rijbewijs na maximaal 5 werkdagen ophalen.

  • Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten

    Heeft u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder inlichtingen uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig? Bijvoorbeeld voor een gerechtelijke procedure? Dan kunt u een uittreksel uit de Basisregistratie Personen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent en de gegevens nodig hebt voor een algemeen verbindend voorschrift, bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure.

  • Gesloten bodemwarmte-installatie melden

    Om uw gebouw te verwarmen, kunt u de warmte in de bodem gebruiken. Hiervoor installeert u een bodemwarmtewisselaar. In de winter neemt u warmte uit de bodem op. In de zomer geeft u warmte af aan de bodem en koelt u het pand dus juist. Het water in dit gesloten systeem komt niet in contact met het grondwater.

  • Bomen kappen

    U kunt de vergunning direct online aanvragen. U heeft hier uw DigiD voor nodig. U kunt ook eerst het stappenplan doorlopen om een omgevingsvergunning aan te vragen.

  • Afvalpas

    Bij ieder huis in Assen hoort een afvalpas. Deze pas heeft u nodig voor het openen van de ondergrondse container en voor het brengen van afval naar het milieupark.

  • Subsidie ondersteuning lokale energie-initiatieven

    Heeft u als inwoner een goed idee om de energietransitie te stimuleren in uw buurt of wijk? Dan kunt u subsidie aanvragen. Het gaat om ideeën over energiebesparing, opwekking van duurzame energie, woningverduurzaming of het aardgasvrij maken van de straat, buurt of wijk.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Uw aanvraag start u aan het loket in het stadhuis. Vraagt u een paspoort of ID-kaart aan voor uw kinderen? Dan moeten ze mee bij het aanvragen. Na uw bezoek kunt u na maximaal 5 werkdagen uw nieuwe paspoort of ID-kaart afhalen. Zodra uw paspoort of ID-kaart klaarligt, sturen wij een e-mail. U kunt uw paspoort of ID-kaart laten bezorgen (thuis of op een ander adres) of bij ons ophalen. Kinderen moeten ook zelf hun paspoort of ID-kaart ophalen. Voor het ophalen van uw paspoort of ID-kaart hoeft u géén afspraak te maken. Vergeet niet om uw oude (in te leveren) document(en) mee te nemen.

  • Subsidie voor Incidentele Evenementen

    De gemeente Assen kent twee soorten subsidies voor evenementen: een meerjarige en een incidentele subsidie. Nieuwe evenementen kunnen alleen een aanvraag indienen bij de Subsidieregeling Incidentele Evenementen.