Zoekresultaat 11 - 20 van 29 resultaten

  • Basisregistratie Personen, inzage op verstrekkingen

    Wilt u weten aan wie er over u in het afgelopen jaar gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) zijn verstrekt? Dan kunt u daarvan een overzicht opvragen bij de gemeente. U kunt het overzicht alleen zelf (persoonlijk) aanvragen.

  • Emigratie: u verhuist naar het buitenland

    Wanneer u verhuist naar het buitenland meldt u dat binnen vijf dagen voor vertrek bij Burgerzaken. Wanneer niet alle bewoners van een woonadres naar het buitenland verhuizen, moeten alle personen die wél verhuizen in persoon verschijnen bij de gemeente.

  • Verhuizen vanuit Huizen

    U geeft binnen Nederland uw verhuizing door aan uw nieuwe woongemeente. U wordt dan automatisch bij de gemeente Huizen uitgeschreven. Een verhuizing naar het buitenland meldt u wel bij de gemeente Huizen. 

  • Seksbedrijf starten

    Als u een seksbedrijf wilt starten, overlegt u eerst met de gemeente of dit kan en of u een vergunning nodig hebt. Ook wanneer uw seksbedrijf wordt overgenomen of stopt, meldt u dit bij de gemeente.

  • Handtekening legaliseren

    Bij de gemeente kunt u uw handtekening onder een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd.

  • Gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden

    Gaat u een huwelijk sluiten? Dan geldt automatisch een beperkte gemeenschap van goederen. Wilt u uw bezittingen of schulden apart houden? Dan kunt u bij de notaris huwelijkse voorwaarden afsluiten.

  • Milieuvergunning of melding Activiteitenbesluit

    Het Activiteitenbesluit milieubeheer is de officiële naam voor het ‘Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer’. Voor het indienen van een vergunning of een melding Activiteitenbesluit kunnen bedrijven terecht bij het Omgevingsloket.

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen vast woonadres in Nederland hebt, kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt dit briefadres aan bij de gemeente.

  • Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Wilt u Nederlander worden? Dan kunt u een verzoek indienen bij de gemeente. Dat kan op twee manieren: via een optieverklaring of via een verzoek tot naturalisatie. De optieverklaring is de eenvoudigste en snelste manier.

  • Vermissing of diefstal rijbewijs, paspoort of identiteitskaart

    Een verloren of gestolen Nederlands rijbewijs, paspoort of identiteitskaart meldt u bij uw eigen gemeente. U hoeft niet meer eerst naar de politie om aangifte te doen. Bij de gemeente wordt een ‘verklaring van diefstal of vermissing’ opgemaakt.