Zoekresultaat 11 - 19 van 19 resultaten

  • Aankoop restgroen

    Restgroen is openbaar groen dat geen essentieel onderdeel uitmaakt van de hoofdgroenstructuur van een wijk. De maximale grootte is 150 m2. Deze percelen grenzen vaak aan grond van particulieren of ondernemers. In sommige gevallen kunt u deze grond kopen van de gemeente.

  • Trouwen en partnerschap registreren

    Wanneer u wilt trouwen of uw partnerschap in West Betuwe wilt laten registreren, meldt u dat online via de knop 'Melden Trouwen of Geregistreerd partnerschap' aan ons. Wij helpen u graag om er een onvergetelijke dag van te maken. Trouwt u in een andere gemeente? Dan regelt u dat in de gemeente waar u gaat trouwen.

  • Erkennen van kind

    Als u niet getrouwd bent en u geen geregistreerd partnerschap heeft, dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Wilt u de wettelijke vader of duomoeder zijn? Dan moet u het kind erkennen. Wat u moet regelen, hangt af van het moment waarop u het kind erkent: vóór de geboorte, bij de aangifte van de geboorte of ná de aangifte van de geboorte.

  • Bewijs van in leven zijn

    Een bewijs van is leven zijn is een officiële verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen daar om vragen. Staat u in de gemeente West Betuwe ingeschreven? Dan kunt u dit bewijs bij ons aanvragen.

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort aan bij de gemeente. U kunt een paspoort thuis aanvragen of in het gemeentehuis in Geldermalsen. Maak dan altijd een afspraak. Na ongeveer een week is uw paspoort klaar. Wij bezorgen deze dan bij u thuis of op een andere locatie in Nederland. U kunt zelf aangeven waar en wanneer we uw paspoort moeten bezorgen. Of u haalt uw paspoort op in het gemeentehuis.

  • Aangifte geboorte

    Is uw kind geboren in de gemeente West Betuwe? Doe dan aangifte van de geboorte bij de gemeente West Betuwe. We maken de akte op en uw kind komt in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt de aangifte digitaal doen, dan nemen wij telefonisch contact met u op. Aangifte kunt u ook op het gemeentehuis doen. Is uw kind in een andere gemeente geboren? Bijvoorbeeld in het ziekenhuis in Tiel? Dan doet u bij de gemeente Tiel aangifte.

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart aan bij de gemeente. U kunt een identiteitskaart thuis aanvragen of in het gemeentehuis in Geldermalsen. Wilt u de identiteitskaart aanvragen? Maak dan altijd een afspraak. Vraagt u de identiteitskaart aan in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak. Na ongeveer een week is uw identiteitskaart klaar. Wij bezorgen deze dan bij u thuis of op een andere locatie in Nederland. U kunt zelf aangeven waar en wanneer we de kaart moeten bezorgen. Of u haalt de identiteitskaart op in het gemeentehuis.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Wilt u voor een bepaald beroep in aanmerking komen of verhuist u naar het buitenland? Dan hebt u soms een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Staat u bij ons ingeschreven? Dan kunt u dit bewijs bij ons aanvragen.

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, zoals een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Een kopie van een akte noemt men een afschrift. U kunt voor de volgende akten een afschrift bestellen: geboorte-, huwelijksakte en akte van geregistreerd partnerschap. Neem voor een afschrift overlijdensakte contact op met Team publiek.