Zoekresultaat 11 - 20 van 21 resultaten

  • Levenloos geboren kind

    Het verlies van uw kind is een ingrijpende, verdrietige gebeurtenis. Wij zullen u daarom bij de administratieve kant hiervan zo goed mogelijk helpen. Hieronder leggen wij alles uit.Hoe werkt het?Is uw kindje levenloos geboren of heeft het kort geleefd? U kunt bij de gemeente een ‘akte van geboorte (levenloos)’ laten opmaken. Het maakt niet uit hoe lang de zwangerschap duurde.Als uw kindje levenloos is geborenU doet aangifte van overlijden in de gemeente waar uw kind is geboren.De gemeente maakt ‘een akte van geboorte (levenloos)’ op.

  • Klachten over behandeling door ambtenaar of bestuurder

    Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Of vindt u dat u niet behoorlijk behandeld bent door een medewerker of bestuurder? U kunt hierover een klacht indienen.Zo werkt hetU kunt een klacht indienen als u vindt dat een persoon u onbehoorlijk heeft behandeld. Een klacht over de openbare ruimte, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, kunt u doorgeven op de pagina Meldingen.U kunt uw klacht op 2 manieren indienen:

  • Spoedaanvraag

    Heeft u uw paspoort of identiteitskaart snel nodig? Dan kunt u een spoedaanvraag doen.Zo werkt hetDoet u de spoedaanvraag vóór 14.00 uur in het stadhuis. In principe kunt u het document dan de volgende werkdag vanaf 10.30 uur afhalen.Neem telefonisch contact met ons op, zodat we dit voor u in kunnen plannen.

  • Trouwen in het buitenland

    Bent u in het buitenland getrouwd? Of wilt u in het buitenland trouwen? Dan zijn er verschillende zaken die u moet regelen.Getrouwd in het buitenlandBent u in het buitenland getrouwd? Dan is het van belang uw huwelijk te laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente.

  • Reageren op een besluit van de gemeente

    Wij nemen veel besluiten. Die besluiten kunnen gevolgen hebben voor u. Wilt u reageren op een besluit dat wij willen nemen of genomen hebben? Dan heeft u verschillende mogelijkheden. U kunt een zienswijze indienen als wij nog een besluit gaan nemen. U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met een besluit van de gemeenteraad, van het college van burgemeester en wethouders of van de burgemeester. U kunt in beroep gaan bij de rechtbank als u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaar?

  • Geboorteaangifte

    Is uw zoon of dochter geboren? Gefeliciteerd! Informeert u ons hierover binnen 3 dagen? Dit kunt u thuis doen online met DigiD of u kunt langskomen in het stadhuis. Hoe werkt het? De geboorte van uw kind geeft u binnen 3 dagen aan in de gemeente waar uw kind is geboren. De vader of moeder doet aangifte. Dit kan online of u kunt langskomen in het stadhuis. Is dit beide niet mogelijk? Dan moet iemand die bij de bevalling aanwezig was aangifte doen.

  • Adresonderzoek

    Staat er iemand op uw adres ingeschreven die daar niet (meer) woont? Krijgt u bijvoorbeeld steeds post voor oude bewoners of weigert iemand zich uit te schrijven? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. Hoe werkt het? Een adresonderzoek kunt u op op meerdere manieren aanvragen. Per e-mail Schriftelijk Stuur ons een brief of e-mail met daarin:

  • Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk, zonder ceremonie

    In Zutphen gaat u voor het omzetten van een partnerschap in een huwelijk, zonder ceremonie, samen naar het stadhuis. Hiervoor moet u eerst telefonisch een afspraak maken.Wat neemt u mee naar de afspraakAls u beiden in de gemeente Zutphen wonen:een geldig iden­ti­teits­be­wijs van u al­le­bei. Bij­voor­beeld een pas­poort, ID-kaart of rij­be­wijs.Als u allebei of een van beiden niet in Zutphen ingeschreven staat:

  • Gevonden en verloren

    Bent u iets verloren? Uw sleutels, passen of telefoon bijvoorbeeld? Of heeft u juist iets gevonden? Hieronder leest u wat u moet doen. Gevonden voorwerpen meldt u online of levert u in Heeft u een voorwerp gevonden? Dan registreert u dit op de website iLost. Het voorwerp kunt u thuis bewaren of afgeven in het stadhuis. Als de eigenaar het voorwerp niet bij u komt ophalen, kunt u na 1 jaar de nieuwe eigenaar worden van het gevonden voorwerp.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen vast woonadres, of verblijft u in een instelling? Dan kunt u zich, onder bepaalde voorwaarden, op een briefadres laten inschrijven. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. Deze persoon zorgt ervoor dat u uw post persoonlijk krijgt en moet in Zutphen wonen om u via onze gemeente een briefadres te verlenen. Woont deze persoon niet in de gemeente Zutphen, dan richt u zich tot de gemeente waar deze persoon woont. U kunt geen briefadres aanvragen voor een postbus, een bedrijfsadres of een adres dat niet bewoond is.