Zoekresultaat 11 - 20 van 26 resultaten

  • Bestuurlijke boete Basisregistratie Personen (BRP)

    De BRP (basisregistratie personen) dient juist en actueel te zijn. Daarom bent je verplicht om veranderingen in jouw persoonlijke situatie, zoals bijvoorbeeld een verhuizing of een huwelijk dat in het buitenland is gesloten, door te geven aan team Publiekszaken van de gemeente. Wordt een dergelijke...

  • Handtekening legaliseren

    Kosten Legalisatie van een handtekening kost € 8,80. Gang van zaken U kunt uitsluitend terecht op afspraak . Via de website kunt u een afspraak inplannen bij de gemeente, zie de link hierboven. In het bijzijn van een medewerker van de gemeente tekent u het document. De loketmedewerker plaatst de...

  • Paspoort aanvragen of vernieuwen

    Met een paspoort kun je je legitimeren in alle landen van de wereld. Ook kun je met een paspoort reizen naar alle landen van de wereld. Een paspoort voor iemand van 18 jaar en ouder is 10 jaar geldig. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan is je paspoort 5 jaar geldig. De levertijd is ongeveer 7 werkdagen....

  • Uittreksel of afschrift Burgerlijke stand

    Een uittreksel of afschrift uit de Burgerlijke stand vraagt u aan bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. U kunt bijvoorbeeld een uittreksel van het geboorteregister krijgen bij de gemeente waar u geboren bent. Dat geldt ook voor de andere afschriften (huwelijk, in de gemeente waar uw huwelijk...

  • Briefadres

    Als burger ben je verplicht om je in te schrijven op het adres waar je verblijft. Als je denkt in aanmerking te komen voor inschrijving op een briefadres, kun je hiervoor contact opnemen met de gemeente. Tips: Maak je gebruik van een briefadres en ontvang je maar weinig of helemaal geen post? Het is...

  • Overlijden

    Wat moet je doen? Je kunt uitsluitend terecht op afspraak. Via de website kun je een afspraak inplannen bij de gemeente, zie de link hierboven. Meestal vindt de aangifte plaats door de begrafenisondernemer. Er is geen termijn vastgesteld voor het doen van de aangifte van het overlijden, maar volgens...

  • Bewijs van in leven zijn (attestatie de vita)

    Er zijn twee varianten voor het 'Bewijs van in leven zijn': Een bewijs van in leven zijn voor gebruik in Nederland. Dit kunt u online aanvragen, wij sturen het uittreksel dan per post toe. U kunt het uittreksel ook persoonlijk aan de balie aanvragen. Het bewijs van in leven zijn dat is ondertekend...

  • Geslacht en voornaam / voornamen wijzigen

    Wat heeft u nodig? Voor het doorgeven van een geslachtswijziging hebt u nodig: een geldig identiteitsbewijs een verklaring van een aangewezen deskundige Aangewezen deskundigen Op dit moment zijn aangewezen: het Kennis- en Zorgcentrum voor genderdysforie van het VU medisch centrum (VUmc) in Amsterdam...

  • Gevonden of verloren voorwerpen of dieren

    Dieren Vind je een zwerfdier, of ben je er één kwijt? Meld dit dan bij Dierenambulance Midden-Limburg via 06-11295306. Betreft het een zwerfhond of -kat uit de gemeente Weert, dan haalt de Dierenambulance Midden-Limburg het dier op en brengt het naar dierenasiel "De Beestenboel" in Weert. Je kunt...

  • Kind, erkenning van kind

    Erkenning voor de geboorte Als u, als ongehuwde ouders, ervoor kiest om uw nog ongeboren kind voor de geboorte te laten erkennen, meldt u zich dan bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van een gemeente. De ambtenaar van de burgerlijke stand zal uw personalia en burgerlijke staat verifiëren, waarna...