Zoekresultaat 11 - 20 van 22 resultaten

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid aanvragen

    Als u in het buitenland gaat trouwen kan het land u vragen om een verklaring van huwelijksbevoegdheid. Hierin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Als u in Zandvoort staat ingeschreven of dit uw laatste woonplaats in Nederland was, kunt u de verklaring bij de centrale balie aanvragen. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Bewijs van in leven zijn

    Uw pensioenfonds of een andere instantie kan u vragen om een document dat bewijst dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Bij ons komt u hiervoor op afspraak naar de centrale balie. U kunt ook zonder afspraak naar de centrale balie komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Het document krijgt u direct mee.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan bij de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Zandvoort ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Binnen 5 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u het uittreksel met de post.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waar u post ontvangt van officiële instanties maar waar u niet woont. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres hebt of in een instelling verblijft. De hoofdbewoner moet toestemming geven dat u dit adres gebruikt als briefadres. En ervoor zorgen dat u uw post ontvangt.

  • Verhuizing doorgeven

    U geeft uw nieuwe adres aan ons door als u naar of binnen de gemeente Zandvoort verhuist. Dit kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. De adreswijziging gaat in op de verhuisdatum die u hebt doorgegeven. Wij sturen u een brief als we uw verhuizing in onze gegevens hebben verwerkt.

  • 2e paspoort

    Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt een 2e paspoort aanvragen. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Kansspelvergunning

    Als u een loterij organiseert, hebt u een vergunning nodig. U vraagt deze vergunning bij ons aan als de de prijzen en premies bij elkaar niet meer dan € 4.500 waard zijn. En minimaal de helft van de opbrengst naar een goed doel gaat. Doe dit 8 weken van tevoren. In andere gevallen vraagt u een vergunning aan bij de kansspelautoriteit.

  • Handtekening legaliseren

    Soms moet u aantonen dat de handtekening op een document echt van u is. Bijvoorbeeld als u garant staat voor bezoek uit het buitenland. U laat uw handtekening dan legaliseren bij de centrale balie. U neemt het document mee en zet aan de balie uw handtekening. De medewerker van de gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als op uw identiteitsbewijs. Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak. U kunt ook zonder afspraak naar de centrale balie komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.