Zoekresultaat 11 - 20 van 29 resultaten

  • Verhuizen

    Gaat u verhuizen? Geef uw verhuizing dan uiterlijk 5 dagen nadat uw adres verandert door. Dit kan al 4 weken voor u verhuist.

  • Legalisatie handtekening

    Moet u bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u die laten legaliseren. Dit is soms nodig voor stukken die naar het buitenland gaan of op stukken waarop de ondertekenaar ergens zijn toestemming aan geeft. Bij een legalisatie verklaart de burgemeester dat de betreffende handtekening echt is.Het legaliseren van een schooldiploma is niet mogelijk. Daarvoor kunt u terecht bij de school of onderwijsinstelling zelf.

  • Voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap

    Gaat u binnenkort elkaar het ja-woord geven? Gefeliciteerd! Leuk dat u kiest voor Zutphen! Wij zijn een inclusieve organisatie, dus het maakt ons niet uit waar u geboren bent, waar u in gelooft en van wie u houdt.Ga naar de trouwkalender om te zien welke data nog vrij zijn voor uw huwelijk of partnerschap. Klik hiervoor op de knop Beschikbaarheid.

  • Attestatie de vita

    Heeft u voor een pensioenfonds of andere uitkeringsinstanties een attestatie de vita nodig? Dan kunt u die aanvragen bij de gemeente. Met dit bewijs kunt u schriftelijk aantonen dat u op het moment van afgifte in leven bent.De attestatie de vita is bedoeld voor buitenlandse instanties. Voor gebruik in Nederland heeft u meestal een bewijs van in leven zijn nodig.

  • Levenloos geboren kind

    Het verlies van uw kind is een ingrijpende, verdrietige gebeurtenis. Wij zullen u daarom bij de administratieve kant hiervan zo goed mogelijk helpen. Hieronder leggen wij alles uit.Hoe werkt het?Is uw kindje levenloos geboren of heeft het kort geleefd? U kunt bij de gemeente een ‘akte van geboorte (levenloos)’ laten opmaken. Het maakt niet uit hoe lang de zwangerschap duurde.Als uw kindje levenloos is geborenU doet aangifte van overlijden in de gemeente waar uw kind is geboren.De gemeente maakt ‘een akte van geboorte (levenloos)’ op.

  • Klachten over behandeling door ambtenaar of bestuurder

    Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Of vindt u dat u niet behoorlijk behandeld bent door een medewerker of bestuurder? U kunt hierover een klacht indienen.Zo werkt hetU kunt een klacht indienen als u vindt dat een persoon u onbehoorlijk heeft behandeld. Een klacht over de openbare ruimte, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, kunt u doorgeven op de pagina Meldingen.U kunt uw klacht op 2 manieren indienen:

  • Spoedaanvraag

    Heeft u uw paspoort of identiteitskaart snel nodig? Dan kunt u een spoedaanvraag doen.Zo werkt hetDoet u de spoedaanvraag vóór 14.00 uur in het stadhuis. In principe kunt u het document dan de volgende werkdag vanaf 10.30 uur afhalen.Neem telefonisch contact met ons op, zodat we dit voor u in kunnen plannen.

  • Trouwen in het buitenland

    Bent u in het buitenland getrouwd? Of wilt u in het buitenland trouwen? Dan zijn er verschillende zaken die u moet regelen.Getrouwd in het buitenlandBent u in het buitenland getrouwd? Dan is het van belang uw huwelijk te laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen opvragen

    U kunt een uittreksel opvragen van de basisregistratie personen (BRP). Dit is een verklaring dat u staat ingeschreven in de basisregistratie van de gemeente. Welke gegevens er op uw uittreksel vermeld staan, is afhankelijk van de reden waarvoor u het uittreksel aanvraagt. Bijvoorbeeld vorige woonadressen of nationaliteit. Belangrijk is daarom aan te geven waarvoor u het uittreksel nodig heeft.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen voor bevoegde instantie

    Als advocaat, notaris of andere bevoegde instantie met een gerechtvaardigd belang kunt u een uittreksel uit de BRP aanvragen als u deze nodig heeft voor uw werkzaamheden.