Zoekresultaat 11 - 20 van 32 resultaten

  • Briefadres aanvragen

    Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post zoals brieven, belastingformulier of een stempas toch ontvangen. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar de persoon woont en ingeschreven staat van wie u het adres mag gebruiken. Een briefadres is een administratief adres. U woont er niet echt, maar u kunt wel post ontvangen. Het briefadres is een tijdelijke oplossing.

  • Opnieuw inschrijven in Nederland

    Woonde u vroeger in Nederland en verhuist u vanuit het buitenland weer naar Nederland? Dan moet u zich opnieuw inschrijven bij een gemeente. Bent u voor oktober 1994 naar het buitenland verhuisd? Dan laat u zich niet opnieuw inschrijven, maar doet u een ‘eerste inschrijving’.

  • Verhuizing doorgeven als zorginstelling

    U kunt als zorginstelling met e-Herkenning een verhuizing doorgeven voor een inwoner. Uw organisatie moet daarvoor aangemeld zijn bij ons. Is uw organisatie nog niet aangemeld? Neem dan contact op met ons via info@assen.nl

  • Uittreksel basisregistratie personen voor notarissen en advocaten

    Als u als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) nodig heeft voor bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure, kunt u een uittreksel aanvragen. Dit kan alleen als u bevoegd bent en de gegevens nodig heeft voor een algemeen verbindend voorschrift, zoals een gerechtelijke procedure.

  • Uittreksel uit basisregistratie personen opvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Hierop staan onder andere uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. U kunt een uittreksel uit de basisregistratie personen online aanvragen. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. U betaalt met IDEAL of creditcard. U krijgt het uittreksel dan meestal binnen vijf werkdagen thuisgestuurd.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie. Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels. Een tweede paspoort kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben of uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken. U vraagt het document persoonlijk aan en haalt ook persoonlijk bij ons op.

  • Handtekening laten legaliseren

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van ons. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator. Heeft u een klacht over ons, deze kunt u direct online indienen. Wij kunnen u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. Wij sturen u het oordeel.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Vraagt u een paspoort of ID-kaart aan voor uw kinderen? Dan moeten ze mee bij het aanvragen. Zodra uw paspoort of ID-kaart klaarligt, sturen wij een e-mail. U kunt uw paspoort of ID-kaart laten bezorgen (thuis of op een ander adres) of bij ons ophalen. Kinderen moeten ook zelf hun paspoort of ID-kaart ophalen. Voor het ophalen van uw paspoort of ID-kaart hoeft u géén afspraak te maken. Vergeet niet om uw oude (in te leveren) document(en) mee te nemen.

  • Aangifte doen van overlijden

    Als iemand overlijdt, geeft u dat door aan de gemeente waarin de persoon is overleden. Het is belangrijk dat u dit doet voordat de begrafenis of crematie plaatsvindt. Vaak doet de begrafenisondernemer dit namens de nabestaanden. De gemeente zorgt ervoor dat de basisregistratie personen (BRP) wordt aangepast. Nabestaanden regelen de begrafenis of crematie van de overledene. Gebeurt dit niet, bijvoorbeeld omdat er geen nabestaanden zijn? Dan treedt de gemeente op als opdrachtgever van de uitvaart.